Peste 600 de milioane de copii şi adolescenţi nu au competenţe minime în citire şi matematică (UNESCO)

Publicat:

Noi date publicate joi de Institutul de Statistică (UIS) al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO) arată că 617 milioane de copii şi adolescenţi din lume nu au competenţe minime în citire şi matematică. 

Potrivit UIS, acesta este un semn al unei “crize de învăţare” care ar putea încetini progresele în vederea îndeplinirii Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (SDG).


Conform acestor date, mai mult de 387 milioane de copii de vârstă şcolară primară (56%) şi 230 de milioane de elevi de gimnaziu (61%) nu vor atinge nivelul minim la citire şi matematică.

Africa sub-sahariană are cel mai mare număr de copii şi adolescenţi care nu învaţă: 202 milioane. În această regiune, aproape nouă copii din zece cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani nu dobândesc competenţele minime de citire şi de matematică. Asia Centrală şi de Sud are cea de-a doua rată cea mai ridicată, şi anume 81%, sau 241 milioane de copii şi adolescenţi care nu învaţă.

Chiar mai surprinzător, două treimi dintre copiii care nu au aceste competenţe sunt înscrişi la şcoală. Dintre cei 387 de milioane de copii de vârstă şcolară primară care nu pot citi fluent, 262 de milioane se duc la şcoală. Aproximativ 137 de milioane de elevi de gimnaziu sunt şcolarizaţi, dar nu pot să atingă pragurile minime de competenţă la citire.

Datele par să indice că aceste noi cifre sunt rezultatul a trei probleme curente. În primul rând, lipsa accesului: copiii neşcolarizaţi au şanse prea mici sau deloc să atingă nivelul minim de competenţă. În al doilea rând, incapacitatea de a evita abandonul şcolar şi de a-i menţine pe drumul cel bun; şi în al treilea rând, calitatea educaţiei şi ceea ce se întâmplă în sala de clasă.

“Cifrele sunt alarmante în ceea ce priveşte risipa potenţialului uman şi perspectivele de a atinge obiectivele de dezvoltare durabilă”, spune Silvia Montoya, directorul UIS. “Totuşi ştim că aceşti copii nu sunt ascunşi sau izolaţi de guvernele şi comunităţile lor – ei stau în clasă cu propriile lor aspiraţii şi propriul potenţial. Putem ajunge la aceşti copii, nu doar să sperăm că rămân la şcoală şi că înţeleg noţiunile de bază. Aceste date noi sunt un semnal de alarmă care ar trebui să ne împingă să investim mai mult în educaţie”.

Scopul global al educaţiei este clar: prin Obiectivul 4 de Dezvoltare Durabilă (SDG 4), guvernele s-au angajat să asigure accesul la o educaţie de calitate, în condiţii de egalitate, şi să promoveze posibilităţile de învăţare de-a lungul vieţii pentru toţi. Noile cifre sunt primele date colectate cu privire la progresele înregistrate în realizarea obiectivului 4.1 al SDG, care cere copiilor să încheie un ciclu complet de învăţământ primar şi secundar care “le oferă noţiuni cu adevărat utile”, se spune în comunicatul publicat de UIS joi pe site-ul său.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

O familie din Căușeni are căpșuni anul împrejur. Care este secretul

O familie din Căușeni are căpșuni anul împrejur. Care este secretul Ne-am obișnuit să cumpărăm legume și fructe de import, deși le-am putea consuma de...

Cel puţin 5 morţi în urma intemperiilor care au lovit Elveţia, Franţa, Italia şi Germania

Cel puţin 5 morţi în urma intemperiilor care au lovit Elveţia, Franţa, Italia şi Germania Furtunile violente şi ploile torenţiale care s-au abătut sâmbătă asupra...

Grecia: Incendiu de pădure masiv la nord de Atena

Grecia: Incendiu de pădure masiv la nord de Atena Un incendiu masiv a izbucnit sâmbătă într-o zonă dens împădurită la aproximativ 20 de kilometri nord...

CNAS organizează ziua ușilor deschise și invită studenții să fie funcționari pentru o zi

CNAS organizează ziua ușilor deschise și invită studenții să fie funcționari pentru o zi Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) organizează ziua ușilor deschise și...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.