StiripesurseCultură și MediaDiverseStudiu Harvard: Carnea roșie și mezelurile cresc riscul apariției demenței

Studiu Harvard: Carnea roșie și mezelurile cresc riscul apariției demenței

Publicat:

Dacă te temi de demență, boala care pare că pândește la tot mai multe colțuri, o schimbare simplă, cum ar fi renunțarea la mezeluri și înlocuirea lor cu fasole, nuci sau tofu, înseamnă o micșorare a riscului de boală cu aproape un sfert, arată un studiu recent.

Cercetarea realizată la Harvard este una dintre cele mai ample din domeniu, aceasta presupunând monitorizarea a 130.000 de persoane timp de 43 de ani, relatează The Telegraph, potrivit stiripesurse.

Citește și: Gazprom și-a majorat producția cu zeci de miliarde de metri cubi de gaze

Iar rezultatele cercetării ar trebui să ne taie din apetitul pentru mezeluri: doar două porţii de carne roșie procesată pe săptămână cresc riscul de demenţă cu 14% față de consumul a trei porții pe lună.

În schimb, înlocuirea unei porţii zilnice de mezeluri cu nuci, fasole sau tofu poate reduce riscul de demenţă cu 23% și pe cel de declin cognitiv cu 20%.


Citește și: Tkaciuk: Declarațiile Kremlinului cresc popularitatea Maiei Sandu

Studiul nu a găsit nicio legătură între consumul de carne roşie neprocesată (cum ar fi friptura) şi riscul de demenţă. Cercetătorii suspectează că vinovaţi ar putea fi conservanții și sarea din mezeluri, deşi studiul nu a putut demonstra o legătură directă de cauzalitate.

”Acest studiu amplu și pe termen lung oferă dovezi concrete despre importanţa reducerii consumului de carne procesată”, a declarat dr. Hilda Mulrooney de la Universitatea Metropolitană din Londra.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Un detector ascuns sub pământ dezvăluie secrete despre cele mai enigmatice particule din univers

O echipă internațională de cercetători a publicat primele rezultate obținute cu ajutorul Observatorului Subteran de Neutrini Jiangmen (JUNO), unul dintre cele mai mari proiecte...

Apa dispare văzând cu ochii dintr-unul dintre cele mai mari lacuri ale Ungariei

Nivelul apei celui de-al treilea lac ca mărime din Ungaria se preconizează că va scădea la noi minime în această vară. Ecosistemul și industria...

Ariana Grande și Ethan Slater s-au despărțit după aproape trei ani

Ariana Grande și Ethan Slater s-au despărțit în urmă cu câteva luni, în mod amiabil și departe de ochii publicului, a dezvăluit o sursă...

Gest fără precedent în Guvernul Ungariei: un ministru își donează întreg salariul

Ministrul Economiei și Energiei din Ungaria a anunțat că își va dona integral salariul de ministru, într-un gest pe care îl descrie ca exemplu...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.