StiripesurseCultură și MediaDiverseConsumul de ceai verde poate reduce riscul leziunilor cerebrale asociate cu...

Consumul de ceai verde poate reduce riscul leziunilor cerebrale asociate cu demența

Publicat:

Un studiu japonez arată că un consum mai mare de ceai verde poate fi asociat cu un număr redus de leziuni cerebrale, protejând, astfel, împotriva demenței, scrie Science Alert.

Un studiu realizat pe 8.766 de persoane de peste 65 de ani în Japonia sugerează o legătură între consumul de ceai verde și reducerea leziunilor materiei albe din creier, un indicator al riscului de demență. Datele au fost colectate între 2016 și 2018 și analizate prin imagistică prin rezonanță magnetică, potrivit stiripesurse.

Citește și: Gazprom și-a majorat producția cu zeci de miliarde de metri cubi de gaze

Rezultatele arată că persoanele care beau trei căni de ceai verde pe zi au avut, în medie, cu 3% mai puține leziuni cerebrale comparativ cu cele care beau o singură cană. Cei care consumau între șapte și opt căni zilnic au avut cu 6% mai puține leziuni.

Deși studiul nu demonstrează o cauzalitate directă, corelația rămâne semnificativă chiar și după ajustarea factorilor precum vârsta, sexul, exercițiile fizice și nivelul de educație.


În schimb, ceaiul verde nu a influențat volumul hipocampului, iar efecte benefice nu au fost observate la persoanele cu depresie sau cu varianta genetică APOE4, asociată cu Alzheimer.

Citește și: Tkaciuk: Declarațiile Kremlinului cresc popularitatea Maiei Sandu

Autorii studiului sugerează că aceste efecte ar putea fi legate de capacitatea ceaiului verde de a reduce tensiunea arterială, spre deosebire de cafea, care are un efect opus.

Cu toate acestea, fiind realizat exclusiv pe participanți japonezi, studiul are nevoie de cercetări suplimentare pentru a confirma aceste rezultate la alte populații.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Un detector ascuns sub pământ dezvăluie secrete despre cele mai enigmatice particule din univers

O echipă internațională de cercetători a publicat primele rezultate obținute cu ajutorul Observatorului Subteran de Neutrini Jiangmen (JUNO), unul dintre cele mai mari proiecte...

Apa dispare văzând cu ochii dintr-unul dintre cele mai mari lacuri ale Ungariei

Nivelul apei celui de-al treilea lac ca mărime din Ungaria se preconizează că va scădea la noi minime în această vară. Ecosistemul și industria...

Ariana Grande și Ethan Slater s-au despărțit după aproape trei ani

Ariana Grande și Ethan Slater s-au despărțit în urmă cu câteva luni, în mod amiabil și departe de ochii publicului, a dezvăluit o sursă...

Gest fără precedent în Guvernul Ungariei: un ministru își donează întreg salariul

Ministrul Economiei și Energiei din Ungaria a anunțat că își va dona integral salariul de ministru, într-un gest pe care îl descrie ca exemplu...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.