X

Accesul navelor spre Deltă este îngreunat din cauza scăderii cotelor Dunării

Accesul navelor spre Deltă este îngreunat din cauza scăderii cotelor Dunării

Tranzitul persoanelor şi mărfurilor pe pasarelele care leagă malul Dunării la Tulcea de navele care fac transport regulat pe fluviu între municipiu şi localităţile din Deltă este îngreunat, pentru că înclinaţia acestora este tot mai accentuată din cauza cotelor scăzute ale Dunării, potrivit postului public de televiziune.

Şeful flotei societăţii Navrom Delta SA, Robert Costache, a declarat că situaţia este mai dificilă pentru persoanele care asigură încărcarea navelor cu produse de primă necesitate pentru localităţile izolate din Deltă, potrivit stiripesurse.

Citește și: Kievul anunţă că vrea să oblige Moscova, prin ofensiva în Rusia, la negocieri ‘echitabile’

„Având în vedere cotele scăzute, accesul pe nave se face pe schele care acum au o înclinaţie foarte mare, iar lucrătorii noştri care încarcă mărfurile trebuie să urce şi să coboare în repetate rânduri. Este un efort fizic peste măsură. Suntem axaţi pe mărfuri de strictă necesitate şi acestea trebuie să ajungă la populaţia din Deltă”, a menţionat reprezentantul societăţii, Robert Costache.

La rândul său, directorul executiv al firmei, Nicolae Chichi, a afirmat că situaţia putea fi prevenită încă din faza de proiect a Falezei Ivan Patzaichin, reabilitată în urmă cu câţiva ani de Consiliul Judeţean.

„Proiectantul putea să prevadă ca la cote scăzute să avem o altă cotă de aşezare a pasarelelor. Lucrul acesta s-a omis. Vom notifica administratorul portului, să vedem dacă reuşim în extrasezon să corectăm această situaţie. Trebuie făcută o modificare de aşezare a pasarelelor. Sunt lucrări care durează şi care se pot face în extrasezon, treptat”, a afirmat directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a precizat că în zilele de transport marfă angajaţii societăţii încarcă în navele care se deplasează pe cele trei braţe ale Dunării chiar şi 35 de tone de produse, pe zi.

Pentru a evita apariţia unor accidente din cauza gradului de înclinaţie a pasarelelor şi a aglomeraţiei, angajaţii societăţii supraveghează îmbarcarea pasagerilor, iar până în prezent nu s-au înregistrat probleme.

Faleza Ivan Patzaichin, gestionată timp de 25 de ani de Administraţia Porturilor Dunării Maritime din Galaţi şi de Primăria municipiului Tulcea, a fost preluată în administrare în anul 2014 de Consiliul Judeţean pentru reparaţii, iar după reabilitare a fost predată regiei Administraţia Zonei Libere (AZL) din Sulina.

Încă din faza de proiect a lucrării au fost semnalate probleme tehnice, însă doar unele soluţii au fost luate în considerare de proiectanţi.

Citește și: Poliția înăsprește măsurile de control pe întreg teritoriul țării pentru a responsabiliza șoferii

De la începutul acestei luni, cota Dunării a scăzut sub 100 de centimetri pe raza judeţului Tulcea, potrivit Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos din Galaţi. La Tulcea, sâmbătă, cota fluviului este de 55 de centimetri, în scădere cu doi centimetri faţă de vineri.

Tendinţa apelor Dunării în următoarele două zile este de creştere cu până la opt centimetri la Brăila şi de scădere cu până la 12 centimetri la Giurgiu.

Tags: Deltafluviutransport
Diverse