Accident aviatic în Indonezia: Avionul companiei Lion Air nu ar fi trebuit să primească permisiunea de zbor (anchetatori)

Publicat:

Aeronava Lion Air ce s-a prăbușit pe 29 octombrie în Marea Java, după decolarea de la Jakarta, nu ar fi trebuit să primească permisiunea de zbor din cauza cauza unei probleme recurente, au declarat anchetatorii, care au stabilit că avionul nu era navigabil în cursul zborului anterior prăbușirii, potrivit Mediafax.

Nurcahyo Utomo, șeful Comitetului Național de Siguranță a Transporturilor din Indonezia, a prezentat miercuri concluziile preliminare ale anchetei privind accidentul aviatic din 29 octombrie, soldat cu decesul a 189 de persoane, relatează cotidianul site-ul postului France 24.


Citește și : Liderul ultimei gherile columbiene, căutat de Interpol, se tratează într-o clinică din Cuba

Potrivit raportului preliminar, compania Lion Air a continuat să utilizeze avionul în pofida eșecului de a remedia o problemă recurentă cu indicatorul de viteză.

Această problemă s-a înregistrat inclusiv în cursul penultimului zbor al avionului, de la Bali la Jakarta, care a avut loc cu mai puțin de 24 de ore înainte de zborul fatal.

“În cursul (penultimului) zbor, avionul a înregistrat o problemă tehnică, însă pilotul a decis să continue”. a declarat Nurcahyo Utomo.

“Avionul nu mai era navigabil și nu ar fi trebuit să continue” să zboare, a completat oficialul.

Investigatorii au recomandat companiei Lion Air să ia măsuri în vederea îmbunătățirii culturii în materie de siguranță, inclusiv în ceea ce privește documentarea lucrărilor de mentenanță efectuate la avioanele din dotarea sa.

Raportul preliminar nu indică o cauză precisă pentru producerea accidentului, iar raportul final al anchetei cel mai probabil va fi publicat abia anul viitor.

Potrivit raportului, piloții avionului prăbușit s-au luptat fără succes cu sistemele automate ale aeronavei timp de câteva minute înainte de prăbușirea în mare.

Datele recuperate din înregistratorul de date de zbor arată că piloții au încercat în mod repetat să corecteze un sistem automat de siguranță instalat în avioanele Boeing 737 MAX 8, care a direcționat în jos avionul de câteva zeci de ori.

Noul sistem instalat pe aeronavele de acest fel se activează automat și direcționează în jos avionul pentru a preveni pierderea bruscă a vitezei. Activarea sistemului depinde de senzorii externi ai avionului. Datele prezentate de anchetatori indică faptul că aeronava Lion Air avea probleme cu indicatoarele de viteză și altitudine și cu senzorii ce arată unghiul de atac.

Anchetatorii nu și-au putut explica de ce piloții nu au urmat aceeași procedură cu cea efectuată în ziua precedentă de echipajul care a zburat penultima oară cu avionul. Piloții care au zburat pe 28 octombrie, de la Bali la Jakarta, au întâmpinat aceeași problemă, fiind nevoiți să închidă sistemul automat ce previne pierderea bruscă a vitezei.

Citește și : Un vas de pescuit spaniol este blocat în Mediterană, după ce a luat la bord 12 migranţi

O aeronavă Boeing 737 MAX 8, a companiei Lion Air, s-a prăbuşit pe 29 octombrie, la aproximativ 13 minute după decolarea de la Aeroportul Internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta. Toate cele 189 de persoane aflate la bord au decedat în urma accidentului.

Scafandrii au recuperat una din cutiile negre ale avionului, mai exact înregistratorul de date de zbor. Autorităţile continuă să caute cea de-a doua cutie neagră, anume înregistratorul de voce din cockpit.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

SUA confirmă primul caz de gripă aviară fără proveniență animală cunoscută

SUA confirmă primul caz de gripă aviară fără proveniență animală cunoscută Un caz de gripă aviară H5N1 a fost confirmat în Missouri, SUA, fiind primul...

FIFA a anunţat stadioanele care vor găzdui meciurile Cupei Mondiale a Cluburilor din 2025

FIFA a anunţat stadioanele care vor găzdui meciurile Cupei Mondiale a Cluburilor din 2025 Federaţia internaţională de fotbal (FIFA) a anunţat numele celor 12 stadioane...

Țânțarii folosesc senzorii în infraroșu din antene pentru a urmări oamenii

Țânțarii folosesc senzorii în infraroșu din antene pentru a urmări oamenii Țânțarii detectează pielea expusă la oameni folosind senzori în infraroșu din antene, conform unui...

Votul UE privind tarifele vamale impuse vehiculelor electrice din China va fi în 4 octombrie

Votul UE privind tarifele vamale impuse vehiculelor electrice din China va fi în 4 octombrie Uniunea Europeană intenţionează să voteze în 4 octombrie dacă va...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.