Sute de oameni de ştiinţă au cerut agenţiei americane responsabile cu promovarea summitului COP27 să abandoneze clienţii care au legătură cu combustibilii fosili, considerând cele două misiuni “incompatibile”, într-o scrisoare deschisă publicată vineri, relatează AFP, potrivit agerpres.
Agenţia americană Hill+Knowlton, o subsidiară a gigantului britanic de publicitate şi comunicare WPP, este responsabilă de promovarea conferinţei ONU privind clima care se deschide duminică la Sharm el-Sheikh.
Citește și : Blinken vrea progrese în privinţa drepturilor omului în Egipt înaintea COP27
Aceeaşi agenţie lucrează însă şi pentru giganţii în domeniul energiilor fosile precum Saudi Aramco şi ExxonMobil.
“Credem cu tărie că munca Hill+Knowlton pentru aceşti clienţi este incompatibilă cu rolul său de responsabil cu comunicarea publică în cadrul discuţiilor ONU privind schimbările climatice în 2022”, au scris oamenii de ştiinţă într-o scrisoare redactată la iniţiativa asociaţiei americane Union of Concerned Scientists (UCS).
Ei au cerut ca summitul COP27 să beneficieze de o echipă de comunicare liberă de orice “conflict” de interese.
Scrisoarea, adresată liderilor Hill+Knowlton şi WPP, a fost semnată de peste 400 de oameni de ştiinţă, majoritatea de la universităţi americane, precum Harvard, Tufts şi John Hopkins.
Citește și : SUA ar putea aproba vânzarea de F-16 către Turcia în două luni
Clienţii agenţiei în domeniul petrolier şi gazelor naturale “nu au reuşit să ia măsurile fundamentale necesare pentru a aborda urgenţa climatică şi pentru a reduce combustibilii fosili”, au spus semnatarii scrisorii.
Summitul COP27 din Egipt are drept sponsor compania Coca-Cola, alegere criticată de activiştii de mediu. Greenpeace a denunţat parteneriatul cu “cel mai mare poluator de plastic”, care “produce 120 de miliarde de sticle de plastic de unică folosinţă pe an”.












