Alegeri europarlamentare: Comisia Europeană, nemulţumită de acţiunile întreprinse de reţelele de socializare împotriva ”dezinformării”

Publicat:

Comisia Europeană le-a cerut insistent joi reţelelor de socializare Facebook, Google şi Twitter să îi furnizeze mai multe detalii despre cum combat ”dezinformarea” pe platformele lor, aşa cum s-au angajat într-o înţelegere cu executivul comunitar pentru a garanta ”integritatea” alegerilor europene din luna mai, relatează agenţia EFE, potrivit Agerpres.

Comisia Europeană a cerut ”informaţii detaliate” acestor reţele de socializare pentru a evalua progresele ce privesc provenienţa anunţurilor, transparenţa publicităţii politice, suprimarea conturilor false şi sistemele de semnalare a roboţilor informatici.


Citește și : Premieră în istoria Israelului – Benjamin Netanyahu a fost inculpat pentru acte de corupţie

Cele trei platforme s-au angajat faţă de Comisia Europeană cu privire la aceste aspecte într-un cod de bune practici pentru combaterea dezinformării, în virtutea căruia trebuie să informeze lunar Bruxelles-ul despre activităţile lor.

”Trebuie să vedem mai multe progrese în realizarea angajamentelor asumate de reţelele de socializare împotriva dezinformării. Platformele nu au oferit suficiente detalii care să arate că noile politici şi instrumente sunt desfăşurate într-o manieră oportună şi cu resurse suficiente în toate statele membre”, a indicat executivul comunitar, care mai reproşează reţelelor de socializare că în rapoartele transmise au oferit ”foarte puţine informaţii despre adevăratele rezultate ale măsurilor deja luate”.

Citește și : China îndeamnă Statele Unite şi Coreea de Nord „să continue dialogul şi să ţină cont de preocupări”

Ţinând cont de faptul că în luna martie începe campania electorală pentru alegerile europene, Comisia Europeană le cere acestor reţele de socializare să-şi ”intensifice eforturile” în direcţia celor stabilite.

De asemenea, executivul comunitar solicită celor trei platforme să coopereze mai mult cu experţi în verificarea conţinuturilor şi cu cercetători academici pentru a detecta ceea ce Comisia Europeană consideră a fi campanii de dezinformare şi pentru a face conţinuturile verificate să fie ”mai vizibile şi mai extinse”.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

O fetiţă de 3 ani din Moldova a fost găsită pe un şantier din Italia

O fetiţă de 3 ani din Moldova a fost găsită pe un şantier din Italia O fetiță de 3 ani din R.Moldova a fost găsită...

Pfizer va testa în studii clinice un medicament oral pentru slăbit

Pfizer va testa în studii clinice un medicament oral pentru slăbit Grupul farmaceutic american Pfizer va testa în studii clinice o versiune modificată a unui...

Studiu: Cum sunt manipulați oamenii ca să nu renunțe la abonamentele pentru aplicații și site-uri?

Studiu: Cum sunt manipulați oamenii ca să nu renunțe la abonamentele pentru aplicații și site-uri? Studiu FTC: Majoritatea aplicațiilor și site-urilor web cu abonament practică...

UE amenință platforma X cu o amendă uriașă. Ce legi încalcă rețeaua socială a lui Elon Musk

UE amenință platforma X cu o amendă uriașă. Ce legi încalcă rețeaua socială a lui Elon Musk Platforma X, fostă Twitter, a lui Elon Musk...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.