În caz de supraevaluare nejustificată a TVA sau de discrepanță în prețul de achiziție, Serviciul Fiscal de Stat va trimite o notificare contribuabilului în care va explica posibilele sancțiuni, a raportat Logos Press.
Începând cu 1 noiembrie anul curent, Serviciul Fiscal de Stat (STS) a lansat un mecanism online de notificare a contribuabililor cu privire la discrepanțele detectate de sistemul informațional în declarațiile de TVA. Procedura a devenit posibilă datorită lansării unui nou modul „Managementul riscului TVA” care funcționează în cadrul sistemului informatic automatizat „Managementul riscului de conformitate”.
La primirea notificării, contribuabilul trebuie să analizeze declarația privind taxa pe valoarea adăugată pe care a depus-o și, în cazul în care se constată informații eronate în aceasta, să notifice subdiviziunea teritorială a Serviciului Fiscal de Stat de la locul de deservire.
Noul instrument digital îi va ajuta pe specialiștii STS să gestioneze riscurile de discrepanțe în sumele TVA, care sunt cel mai des întâlnite în practica fiscală. Printre acestea se numără cazurile de supraevaluare nejustificată a TVA care urmează să fie transferată într-un cont, cazurile în care furnizorii nu au prezentat facturile fiscale în anexa nr. 2 la declarația de TVA, precum și cazurile în care furnizorii sau cumpărătorii au descoperit discrepanțe în valoarea sau cuantumul TVA aferente unei achiziții înregistrate de beneficiar în anexa nr. 1 la această declarație.
Citește și: Stăuceni primește finanțare de la UE
În cazul în care este detectat cel puțin unul dintre aceste riscuri, contribuabilul va primi o notificare de posibile erori, însoțită de o propunere de corectare a informațiilor din document.
Acestea vor fi trimise imediat după termenul limită de depunere a declarației de TVA. În caz de nerespectare a acestei cerințe, contribuabilul va fi notificat din nou până în a 15-a zi a lunii următoare, cu o explicație a posibilelor sancțiuni aplicabile în temeiul dispozițiilor Codului fiscal.












