Berlinezii ar putea fi obligaţi să îşi facă abonamente pentru transportul public

Publicat:

Autorităţile din Berlin analizează posibilitatea de a impune locuitorilor capitalei Germaniei să plătească pentru un abonament anual cu mijloacele de transport public, în ideea de a face autoturismele mai puţin atractive şi a ajuta la reducerea ambuteiajelor, transmite Bloomberg, scrie agerpres.

Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport şi Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenţii capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public.


Citește și : Bilanţul epidemiei de coronavirus în Italia

Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanţă Ramboll, includ perceperea de la turişti a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul oraşului şi tarife mai mari pentru parcări.

Departamentul pentru Transport “nu este interesat doar în venituri mai mari, dar şi de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunţa la automobil. Vrem să extindem transportul public şi să îl facem mai atractiv pentru mai mulţi oameni”, a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.

Oraşul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulţi rezidenţi au fost împinşi să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanţei sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.

Discuţiile cu privire la modificarea modului de finanţare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar şi încă nu au ajuns în legislativul oraşului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate şi vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.

Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze şi mai multe feribot-uri. Există şi o reţea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei şi Brandenburg.

Citește și : Statuile unui ofiţer colonialist şi unui om politic de extremă dreapta asasinat au fost vandalizate în Olanda

Potrivit autorităţilor din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor şi închirierea spaţiilor publicitare acoperă mai puţin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susţine transportul public.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

TAROM introduce oferte speciale pe ruta București – Chișinău pentru a putea fi vizitate cramele din Republica Moldova

TAROM introduce oferte speciale pe ruta București - Chișinău pentru a putea fi vizitate cramele din Republica Moldova TAROM introduce oferte speciale pe ruta București...

Trupele rusești trebuie retrase imediat din Moldova. Mesajul premierului Recean la Adunarea ONU

Trupele rusești trebuie retrase imediat din Moldova. Mesajul premierului Recean la Adunarea ONU Republica Moldova își dorește soluționarea pașnică a conflictului transnistrean, cu respect deplin...

Brașovul este cel mai atractiv oraș din România pentru a locui. Unde se situează Bucureștiul și cine mai e în Top 10

Brașovul este cel mai atractiv oraș din România pentru a locui. Unde se situează Bucureștiul și cine mai e în Top 10 Braşov, situat la...

Înlocuitor pentru Mbappe! Ce vrea să facă Ancelotti în derby-ul Atletico Madrid – Real Madrid

Înlocuitor pentru Mbappe! Ce vrea să facă Ancelotti în derby-ul Atletico Madrid - Real Madrid Real Madrid o întâlnește pe rivala Atletico Madrid, duminică, 29...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.