X

Comisia Europeană oferă 10 milioane de euro pentru promovarea produselor agroalimentare afectate de criză

Comisia Europeană a lansat, marți, un fond suplimentar de 10 milioane de euro pentru a sprijini activitățile de promovare ale producătorilor agroalimentari afectați de criză, potrivit mediafax.

Potrivit unui comunicat al CE, fondul va fi disponibil pentru a stimula vânzările de fructe și legume, de vin, plante vii, produse lactate și cartofi.

Citește și : Pacienţii COVID-19 din mai aveau o încărcătură virală mică faţă de cei din aprilie

Jumătate din sumă va fi destinată activităților de promovare desfășurate în comun de către organizații de producători din mai multe țări ale UE, iar cealaltă jumătate pentru programe naționale. În ambele cazuri, promovarea poate avea loc fie în interiorul, fie în afara UE, pentru o perioadă de un an. Propunerile pot fi înregistrate până la 27 august 2020.

Criza de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra multor sectoare agroalimentare din UE, în principal din cauza schimbărilor rapide în ceea ce privește cererea și a închiderii restaurantelor, barurilor și cafenelelor din întreaga UE, arată CE.

„Cererile de propuneri lansate astăzi (marți-n.r.) vin în completarea altor măsuri excepționale adoptate recent pentru a sprijini anumite tipuri de sectoare agroalimentare. Este pentru prima dată când Comisia utilizează promovarea ca instrument de reacție la un caz de perturbare gravă a pieței”, se arată în comunicat.

Citește și : Muzeele britanice se pregătesc să-şi redeschidă porţile

Tags: cartoficecomisia europeanacoronaviruslactate
Categorii: Diaspora