Coronavirusul loveşte transportul maritim mondial de mărfuri

Publicat:

Trasportul maritim de mărfuri, puternic dependent de activitatea comercială chineză, este lovit de la începutul anului de epidemia de coronavirus care afectează activitatea în porturi şi cererea de materii prime în China, transmite AFP, scrie agerpres.

O dovadă a acestei evoluţii este faptul că indicele Baltic Dry Index (BDI), indicele de referinţă al preţului transportului maritim de mărfuri în vrac, a atins săptămâna trecută cel mai scăzut nivel de la începutul lui 2016.


Citește și : Macron condamnă ‘cu cea mai mare fermitate’ atacurile comise de regimul al-Assad în nord-vestul Siriei

În cazul navelor din categoria ‘capesize’, cele mai mari nave de transport maritim utilizate în principal pentru cărbune şi minereu de fier, indicele BDI a atins cel mai scăzut nivel de la crearea sa.

“Prăbuşirea recentă are o legătură directă cu epidemia de coronavirus din China şi cu restricţiile impuse ulterior”, concluzionează analiştii de la Capital Economics.

Epidemia de coronavirus a condus la “oprirea completă a mai multor porturi chineze” şi a perturbat serios operaţiunile în altele, a explicat Lars Bastian Rstereng, analist la Arctic Securities.

În aceste condiţii, armatorul Louis Dreyfus Armateurs a fost nevoit să suspende rotaţia echipajelor în China şi nu mai permite marinarilor săi să coboare de pe navă, ceea ce perturbă escalele. “Epidemia de coronavirus este un fenomen extrem de grav pentru piaţă”, a declarat Antoine Person, secretar general la Louis Dreyfus Armateurs.

La problemele logistice imediată se adaugă şi încetinirea cererii chineze pe termen scurt şi posibil pe termen mediu deoarece această ţară este responsabilă de una singură pentru “aproximativ 35% din importurile mondiale în vrac pe cale maritimă”, subliniază analiştii de la Arctic Securities.

Dincolo de cei 2.100 de morţi şi cele 74.500 de persoane contaminate în China potrivit celui mai recent bilanţ publicat joi, măsurile drastice introduse de Beijing pentru a limita propagarea epidemiei au frânat economia chineză. Această încetinire afectează în special producţia de electricitate, care are nevoie de cantităţi mari de cărbune, oţelăriile care utilizează minereu de fier provenit din Brazilia sau Argentina, două produse care erau transportate cu navele de tip capesize, observă analiştii de la Capital Economics.

Citește și : Liderii europeni îşi etalează divergenţele la sosirea la summitul bugetului UE

Pe lângă materiile prime importate, China consumă de exemplu aproape 40% din producţia mondială de metale, funcţionarea la ralanti a uzinelor chineze afectează şi transportul maritim de mărfuri care ies de pe porţile acestor uzine. Gigantul danez al transportului maritim AP Moeller-Maersk a avertizat joi că începutul anului 2020 a fost unul slab din cauza închiderii, pentru o perioadă mai mare decât cea obişnuită, a uzinelor din China.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Meta va plăti 1,4 mld. dolari pentru a soluționa procesul privind datele de recunoaștere facială

Meta va plăti 1,4 mld. dolari pentru a soluționa procesul privind datele de recunoaștere facială Meta Platforms a acceptat să plătească 1,4 miliarde de dolari...

Tesla recheamă în service mașini pentru o actualizare de software

Tesla recheamă în service mașini pentru o actualizare de software Tesla recheamă în service mașini pentru o actualizare de software. Este vorba de mai mult...

Veneția va limita grupurile de turiști la maximum 25 de persoane

Veneția va limita grupurile de turiști la maximum 25 de persoane Veneția va limita dimensiunea grupurilor de turiști la 25 de persoane începând de joi,...

Toxiinfecție alimentară în cazul a zeci de angajați TikTok din Singapore

Toxiinfecție alimentară în cazul a zeci de angajați TikTok din Singapore Zeci de angajați de la biroul din Singapore al societății-mamă a TikTok, ByteDance, au...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.