Cum a votat România în cazul tarifelor pentru maşinile electrice din China

Publicat:

Cum a votat România în cazul tarifelor pentru maşinile electrice din China

Comisia Europeană a anunţat vineri că are suficient sprijin din partea membrilor UE pentru a impune tarife de până la 45% la importurile de vehicule electrice din China, dar va continua să negocieze cu Beijingul acest dosar comercial sensibil, relatează Reuters.

După o anchetă antisubvenţii care a durat un an, Comisia Europeană, care supervizează politica blocului european în materie de comerţ, a propus taxarea suplimentară a vehiculelor electrice construite în China în următorii cinci ani, pentru a contracara subvenţiile chineze pe care le consideră o practică neechitabilă a statului chinez faţă de producătorii din Europa, potrivit stiripesurse.


Citește și: Majoritatea moldovenilor susține aderarea țării la UE și doresc să participe la referendum (sondaj)

În cadrul unui vot desfăşurat vineri, zece state membre UE au susţinut tarifele, cinci au votat împotrivă, iar 12 s-au abţinut, au declarat surse din UE. Ar fi fost nevoie de opoziţia unei majorităţi calificate de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populaţia UE, pentru a bloca propunerea. Reuters a relatat miercuri că măsura ar putea trece, Franţa, Italia şi Polonia intenţionând să voteze în favoarea ei.

Executivul UE a anunţat, aşadar, că a obţinut „sprijinul necesar” pentru a adopta tarifele, dar va continua discuţiile cu Beijingul pentru a găsi o soluţie alternativă.

Cea mai mare economie din regiune şi principalul producător auto din Europa, Germania, a votat împotriva propunerii de supraimpozitare, au declarat vineri surse Reuters.

Directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a descris votul drept „un semnal fatal pentru industria auto europeană”. El a declarat că este nevoie de o soluţionare rapidă între Bruxelles şi Beijing pentru a preveni un conflict comercial.

La rândul său, Volkswagen a declarat că tarifele planificate sunt „abordarea greşită”.

Stellantis a declarat că susţine concurenţa liberă şi loială şi că sectorul se află sub presiunea planurilor ambiţioase de reducere a emisiilor de carbon şi a „ofensivei comerciale globale chineze”.

Premierul ungar Viktor Orban declarase vineri că UE se îndreaptă spre un „război rece economic” cu China.

Poziţia UE faţă de Beijing s-a înăsprit în ultimii cinci ani. Bruxelles-ul consideră China drept un potenţial partener în anumite probleme, dar şi drept un concurent şi un rival sistemic.

Ca măsură de represalii, Beijingul a lansat anul acesta propriile anchete privind importurile de brandy, produse lactate şi carne de porc din UE.

Potrivit Comisiei, capacitatea de producţie neutilizată a Chinei de trei milioane de vehicule electrice pe an, care trebuie exportate, este de două ori mai mare decât piaţa UE. Având în vedere tarifele de 100% impuse de Statele Unite şi Canada, cea mai evidentă piaţă de desfacere pentru aceste vehicule electrice este Europa.

Executivul UE a declarat că este dispus să continue să negocieze cu China o alternativă la tarifele vamale şi ar putea reexamina un angajament de preţ – care implică un preţ minim de import şi, de obicei, un plafon de volum – după ce le-a respins anterior pe cele oferite de companiile chineze.

Tarifele variază de la 7,8 % pentru Tesla, la 35,3 % pentru SAIC şi pentru alte societăţi considerate a nu fi cooperat cu ancheta UE. Aceste tarife se adaugă la taxa de import standard de 10 % a UE pentru autovehicule.

Ministerul de Externe al Chinei nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea Reuters. Potrivit presei chineze de stat, China a cerut vineri Uniunii Europene să amâne punerea în aplicare a tarifelor asupra vehiculelor electrice fabricate în China şi să evite escaladarea fricţiunilor comerciale. Camera de Comerţ a Chinei de pe lângă UE şi-a exprimat într-un comunicat nemulţumirea puternică faţă de UE pentru promovarea măsurilor de „protecţionism comercial”.

Citește și: Forbes: Gazprom devine cea mai neprofitabilă corporație rusă, cu pierderi nete record

CUM AU VOTAT GUVERNELE UE

PENTRU:

* Italia

* Franţa

* Polonia

* Olanda

* Irlanda

* Letonia

* Lituania

* Estonia

* Bulgaria

* Danemarca

ÎMPOTRIVĂ:

* Germania

* Ungaria

* Malta

* Slovenia

* Slovacia

S-AU ABŢINUT:

* Belgia

* Croaţia

* Republica Cehă

* Grecia

* Spania

* Cipru

* Luxemburg

* Austria

* Portugalia

* România

* Suedia

* Finlanda

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Operă de artă cu stema Țării Românești, scoasă la licitație la Barcelona. Cumpărătorul este un cetățean român și a plătit 500.000 de euro

Operă de artă cu stema Țării Românești, scoasă la licitație la Barcelona. Cumpărătorul este un cetățean român și a plătit 500.000 de euro Un cetățean...

5 to go investește peste 1 milion de euro pentru a putea deschide 50 de cafenele în Republica Moldova

5 to go investește peste 1 milion de euro pentru a putea deschide 50 de cafenele în Republica Moldova Radu Savopol, cofondatorul rețelei de cafenele...

Prețul biletelor pentru Jocurile Olimpice de iarnă 2026

Prețul biletelor pentru Jocurile Olimpice de iarnă 2026 Comitetul de organizare a Jocurilor Olimpice şi Paralimpice de iarnă din 2026, de la Milano şi Cortina...

Israelul afirmă că a distrus un tunel prin care se puteau transporta arme din Siria în Liban

Israelul afirmă că a distrus un tunel prin care se puteau transporta arme din Siria în Liban Forţele armate israeliene au anunţat vineri că au...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.