Pe parcursul anului 2023, în punctele de trecere situate în responsabilitatea Direcției regionale VEST a fost înregistrată o creștere semnificativă a fluxului de persoane și mijloace de transport, însumând aproximativ 6 mil. de persoane și circa 2 mil. de mijloace de transport, în dinamică de peste 10%.
Totodată, numărul de ilegalități consemnate este în creștere cu 38% în punctele de trecere a frontierei și cu 27% la frontiera „verde”, comparativ cu anul 2022. Principalele riscuri la frontieră rămân a fi: migrația ilegală inclusiv prin intermediul grupărilor criminale organizate; traficul de droguri, armament și muniții; traficul ilicit cu mijloace de transport, dar și contrabanda cu țigări și a produselor din tutun.
Citește și Alertă de călătorie în Islanda
Astăzi, echipa managerială a Direcției și-a prezentat bilanțul activității din 2023 și împreună cu conducerea Poliției de Frontieră au discutat agenda obiectivelor de dezvoltare multidimensională a subdiviziunii regionale.
În acest sens, șeful Poliției de Frontieră, Ruslan Galușca a asigurat efectivul Direcției de suport pe diferite aspecte ale activității de control și securitate, ținând cont că cele mai solicitate puncte de trecere a frontierei Leușeni și Sculeni sunt în subordine. La fel, a cerut măsuri concrete pe linie de management al resurselor umane, de dezvoltare a cooperării și comunicării cu autoritățile partenere, dar și de fortificare a capacităților profesionale.
În vederea realizării obiectivelor fixate pentru anul curent, Direcția regională Vest își asumă angajamente pentru anul curent:
*Consolidarea calității serviciilor oferite cetățenilor și a gradului de siguranță acestora, prin implementarea unui control eficient și supraveghere corectă la frontieră, inclusiv intensificarea acțiunilor de prevenire și combatere a migrației ilegale și a altor tipuri de infracționalități.
*Sporirea activităților de investigație și de analiză de risc.
*Asigurarea funcționalității tehnicii și echipamentului special, cât și interoperabilitatea datelor și informațiilor;
*Asigurarea unui proces transparent de angajare și promovare a angajaților, precum și pregătirea profesională continuă ai acestora.
*Dezvoltarea relațiilor de pateneriat cu autoritățile locale și cu instituțiile de drept din țară.