X

După raportul Ombudsmanului, condițiile din Centrul de cazare al Inspectoratului pentru Migrație au fost îmbunătățite, susține administrația

După raportul Ombudsmanului, condițiile din Centrul de cazare al Inspectoratului pentru Migrație au fost îmbunătățite, susține administrația

După ce Avocatul Poporului a publicat raportul cu privire la condițiile Centrului de cazare de la Inspectoratul General pentru Migrație, echipa Moldova 1 a mers să vadă dacă într-adevăr situația de acolo lasă de dorit, așa cum era menționat în document. Administrația centrului spune că problemele descrise în raport reflectă situația de la începutul anului, iar de atunci au fost efectuate lucrări de reparație și că practic toate neregulile au fost înlăturate.

În raportul publicat de Avocatul Poporului se menționează că de la începutul acestui an multe încăperi erau într-o stare deplorabilă. Astăzi, la o distanță de peste nouă luni, grupurile sanitare dar și multe încăperi au fost reparate capital, asigurând condiții optime de cazare, potrivit radiomoldova.md.

Citește și: Crește nemulțumirea rușilor. Putin nu a mai fost așa de puțin popular de la mobilizarea parțială din 2022

Centrul de cazare al Inspectoratului General pentru Migrație găzduiește 70 de cetățeni străini. Oamenii spun că au aici condiții bune de trai:

Beneficiem de alimentație, totul este bine, sunt blocuri sanitare, în curte avem suficient spațiu. Acum lucrez în domeniul construcțiilor, e bine pentru mine. Salariul este bun, trebuie să îmi ajut familia”.

La centru condițiile sunt bune. Respectăm regulile stabilite și totul merge bine”.

Pentru a menține ordinea în centru, au fost întocmite grafice în bucătărie, sufragerie și în blocurile sanitare, iar fiecare refugiat cunoaște ziua și ora când trebuie să facă de serviciu la curățenie. Administrația centrului spune că raportul publicat de Avocatul Poporului conține recomandări bune, însă unele dintre ele nu mai sunt valabile.

Este un raport, de fapt așteptat de centrul de cazare, drept că el a fost publicat cu întârziere. Din pozele care le-ați văzut în raportul Ombudsmanului, multe poze nu mai există, adică condițiile au fost radical îmbunătățite. Pe teritoriul centrului de cazare noi nu avem stare deplorabilă a blocurilor sanitare. Persoanei nou cazată pe teritoriul centrului de cazare automat i se pune la dispoziție plapumă, pernă, lenjerie de pat, cană, lingură”, a menționat Victor Pelin, șeful Centrului de cazare al Inspectoratului General pentru Migrație.

Citește și: Vladimir Zelenski: Ucraina are ”nevoie de o nouă energie” după doi ani şi jumătate de război cu Rusia

La începutul războiului din Ucraina capacitatea centrului a început să se folosească la maxim, multe chestii au trebuit să fie adaptate pe parcurs, pentru că s-a schimbat fluxul de oameni, s-au schimbat necesitățile”, a spus Ion Bambuleac, consilier juridic.

Amintim că pe 9 septembrie, Avocatul Poporului a publicat rapotul special cu privire la evaluarea procedurilor de preluare a cererilor de azil pe Aeroportul Internațional Chișinău și la condițiile din cadrul Centrului de cazare al Inspectoratului General pentru Migrație. Documentul scotea la iveală o serie de lacune care duceau la încălcarea drepturilor omului. În prezent, însă, majoritatea neregulilor sunt remediate.

Tags: avocatul poporuluimigratieraportreparație
Social