X

Facebook BLOCHEAZĂ TOT cu cu o săptămână înainte de alegerile din SUA

Facebook a anunţat joi că va bloca orice nouă publicitate politică difuzată pe platforma sa cu o săptămână înainte de alegerile prezidenţiale din Statele Unite de la 3 noiembrie, pentru a combate dezinformarea şi tentativele de interferenţă, relatează France Presse, potrivit agerpres.

“În săptămâna ce precede alegerile, nu vom accepta noi reclame politice”, a declarat şeful Facebook, Mark Zuckerberg.

Citește și: În ciuda violențelor din Sofia, Boiko Borisov ‘ține cu dinții’ de putere

“Aceste alegeri nu vor fi unele obişnuite. Toţi avem responsabilitatea de a ne proteja democraţia”, s-a justificat el într-un comunicat.

Zuckerberg îşi face de asemenea griji cu privire la riscul unor “tulburări sociale”, în contextul în care rezultatele alegerilor ar putea să nu fie cunoscute cu certitudine “zile sau chiar săptămâni”.

Din acest motiv, el a anunţat că dacă un candidat sau un partid încearcă să revendice victoria înainte ca toate rezultatele să fie cunoscute, un link ataşat publicării îi va redirecţiona pe cititori către rezultatele oficiale.

Printre alte măsuri, Facebook s-a angajat să elimine postările care asigură că votarea ar conduce la contaminarea cu coronavirus şi să limiteze partajarea de articole pe chat-ul Messenger pentru a preveni ca postările de dezinformare să devină virale.

Această înăsprire a politicii intervine în timp ce platforma a ales până acum să acorde prioritate libertăţii de exprimare şi să permită reclama politică după ce rivalul său Twitter a interzis-o în 2019.

Citește și: 51 de români candidează la alegerile din Italia

Compania lui Mark Zuckerberg a fost criticată în special pentru că a permis propagarea unor campanii masive de influenţă, majoritatea orchestrate din Rusia, în timpul alegerilor prezidenţiale din 2016, aminteşte AFP.

În acest an, reţelele sociale se pregătesc pentru mai multe scenarii catastrofale în care platformele lor ar fi folosite pentru a contesta rezultatele votului.

Donald Trump pune astfel regulat sub semnul întrebării fiabilitatea votului prin corespondenţă, o metodă răspândită în Statele Unite şi crucială în perioadă de pandemie.

Tags: alegerifacebookMark Zuckerbergpublicitate politicăSUA
Categorii: Știrile zilei