X

Facebook-ul şi democraţia. Un om cheie din conducerea companiei dă cărţile pe faţă

Compania Facebook a avertizat luni că nu poate oferi garanţii că social media sunt în general bune pentru democraţie, dar a subliniat că face tot posibilul pentru a împiedica intervenţia în alegeri a Rusiei sau a altora, relatează Reuters, potrivit agerpres.

Răspândirea de informaţii false sau înşelătoare în social media a devenit o problemă globală, în contextul acuzaţiilor că Rusia a încercat să influenţeze votul în SUA, Marea Britanie şi Franţa, acuzaţii respinse de Moscova.

Citeşte şi: Trei oameni au murit într-o explozie produsă în Thailanda

“Aş vrea să pot garanta că aspectele pozitive le vor depăşi pe cele negative, dar nu pot face asta”, a scris pe blogul său Samid Chakrabarti, manager de produs la Facebook, cea mai mare reţea de socializare, cu peste 2 miliarde de utilizatori. Facebook “are datoria morală de a înţelege cum sunt folosite aceste tehnologii şi ce se poate face pentru aceste comunităţi, cum este şi Facebook, să fie cât mai reprezentative, decente şi de încredere”, a subliniat el.

Chakrabarti a exprimat totodată regretele companiei legat de alegerile din 2016 din SUA, cu prilejul cărora, conform cifrelor societăţii, agenţi ruşi au creat 80.000 de postări care au fost citite de circa 126 milioane de oameni în decurs de doi ani. Facebook ar fi trebuit să facă mai mult, dar acum recuperează timpul pierdut prin desfiinţarea conturilor suspecte, creşterea vizibilităţii publicităţii electorale şi cerinţa ca cei care postează publicitate electorală să-şi confirme identitatea, a explicat el, insistând totodată că reţeaua a ajutat democraţia prin faptul că, de exemplu, a determinat un număr mai mare de americani să se înregistreze ca alegători.

La rândul său, Cass Sunstein, profesor de drept la Harvard şi consultant la Facebook care a lucrat în administraţia fostului preşedinte Barack Obama, a subliniat într-o postare pe blog că social media sunt un “şantier în lucru” şi companiile trebuie să experimenteze pentru a-şi îmbunătăţi munca.

Citeşte şi: Serghei Lavrov denunţă o RUSOFOBIE occidentală mai mare decât în perioada Războiului Rece

Directori de la Facebook încearcă săptămâna aceasta să-i liniştească pe europeni în contextul criticilor cu care se confruntă reţeaua pentru răspunsul întârziat în faţa abuzurilor cum sunt discursul de instigare la ură şi campaniile de influenţă externă. Recent, Facebook şi-a extins ancheta internă legată de referendumul din 2016 din Marea Britanie privind ieşirea din UE.

Şi alte companii de social media, cum sunt Twitter şi YouTube, au anunţat măsuri similare de autoreglementare. 

Tags: alegeriCass SunsteindemocratiefacebookfrantaHarvardmarea britaniemoscovarusiaSamid Chakrabartisocial mediaSUA
Categorii: Diaspora