În UE nu s-au înregistrat modificări semnificative ale situaţiei concurenţiale ale ofertelor de cazare la hotel, în ultimii 5 ani

Publicat:

Comisia Europeană a publicat vineri rezultatele unui studiu extern de piaţă privind practicile de distribuţie ale hotelurilor în UE, informează un comunicat al Executivului comunitar, preluat de agerpres.

Studiul de piaţă a fost efectuat în 2021 şi se referă la perioada cuprinsă între 2017 şi 2021. Acesta s-a axat pe un eşantion reprezentativ alcătuit din şase state membre (Austria, Belgia, Cipru, Polonia, Spania şi Suedia).


Citeşte şi: UE se teme să nu-şi piardă voinţa de a sprijini Ucraina – Black News

Studiul a avut următoarele obiective: să obţină informaţii actualizate privind practicile de distribuţie ale hotelurilor, în urma unui exerciţiu de monitorizare similar care a fost efectuat în 2016 de Reţeaua europeană în domeniul concurenţei; să stabilească dacă practicile de distribuţie hotelieră diferă de la un stat membru la altul şi să identifice orice modificări ale practicilor de distribuţie ale hotelurilor, în raport cu rezultatele exerciţiului de monitorizare efectuat în 2016 de Reţeaua europeană în domeniul concurenţei.

De asemenea, cercetarea urma să stabilească dacă legile care interzic utilizarea de către agenţiile de turism online a clauzelor de paritate extinsă şi restrânsă în Austria şi în Belgia au dus la modificări ale practicilor de distribuţie ale hotelurilor în aceste state membre. Clauzele de paritate le interzic hotelurilor să ofere condiţii mai bune în cadrul altor canale de vânzări decât site-ul web al agenţiei de turism online cu care respectivele hoteluri au încheiat un contract. Clauzele de paritate extinsă se referă la preţ şi la alte condiţii oferite de hotel în cadrul tuturor celorlalte canale de vânzări, în timp ce clauzele de paritate restrânsă se referă numai la preţurile publicate de hotel pe propriul său site web.

Rezultatele studiului de piaţă arată că, în comparaţie cu 2016, în UE nu s-au înregistrat modificări semnificative ale situaţiei concurenţiale în sectorul distribuţiei ofertelor de cazare la hotel.

Potrivit documentului citat, agenţiile de turism online reprezintă 44% din vânzările de camere ale hotelurilor independente, o uşoară creştere în comparaţie cu 2016. Booking.com şi Expedia rămân principalele agenţii de turism online pentru rezervările de camere de hotel şi nu există indicii privind modificări semnificative ale cotelor de piaţă ale agenţiilor de turism online sau privind intrarea pe piaţă a unor noi agenţii de turism online.

Comisioanele pe care hotelurile le plătesc agenţiilor de turism online au rămas stabile sau au scăzut uşor, s-a redus gradul de diferenţiere în ceea ce priveşte preţul şi disponibilitatea camerelor aplicat de hoteluri atât între diferitele agenţii de turism online, cât şi între propriile lor site-uri web şi agenţiile de turism online, iar agenţiile de turism online aplică măsuri comerciale, cum ar fi o vizibilitate sporită/redusă pe site-urile lor web, pentru a stimula hotelurile să le ofere cele mai bune preţuri pentru camere şi cele mai bune condiţii.

În plus, importanţa relativă a canalelor de vânzări ale hotelurilor (online/offline, direct/indirect) variază într-o anumită măsură de la un stat membru la altul, dar nu există diferenţe semnificative în ceea ce priveşte condiţiile de concurenţă între agenţiile de turism online.

Totodată, legile din Austria şi din Belgia care interzic utilizarea de către agenţiile de turism online a clauzelor de paritate extinsă şi restrânsă nu au dus la modificări semnificative ale practicilor de distribuţie hotelieră în raport cu celelalte state membre care au făcut obiectul studiului.

Comisia a consultat autorităţile naţionale de concurenţă din UE cu privire la modul de concepere a studiului de piaţă şi a discutat cu autorităţile menţionate rezultatele acestui studiu.

Citeşte şi: Haga va cere o derogare temporară de la sancțiunile UE împotriva Rusiei – Black News

Rezultatele studiului vor fi luate în considerare de Comisie şi de autorităţile naţionale de concurenţă în cadrul activităţii lor curente de monitorizare şi de asigurare a respectării legislaţiei în sectorul distribuţiei ofertelor de cazare la hotel.

Regulamentul privind pieţele digitale, care se preconizează că va intra în vigoare la toamnă, poate avea, de asemenea, un impact asupra concurenţei în sectorul distribuţiei ofertelor de cazare la hotel. Regulamentul menţionat vizează să asigure faptul că pieţele platformelor sunt contestabile şi că platformele care îndeplinesc funcţia de controlori de acces oferă condiţii echitabile întreprinderilor utilizatoare. Regulamentul privind pieţele digitale le interzice platformelor care îndeplinesc funcţia de controlori de acces să aplice clauze de paritate extinsă sau restrânsă la vânzarea cu amănuntul sau măsuri comerciale echivalente. Procesul de desemnare a platformelor care îndeplinesc funcţia de controlori de acces va începe de la data la care acest regulament va deveni aplicabil, şi anume după şase luni de la intrarea sa în vigoare.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

BNM va utiliza inteligența artificială pentru a îmbunătăți eficiența operațiunilor

BNM va utiliza inteligența artificială pentru a îmbunătăți eficiența operațiunilor Banca Națională a Moldovei (BNM) utilizează mai multe instrumente de inteligență artificială (AI) pentru a...

3 500 de gospodării inspectate de salvatori. Atenție în perioada fermentării vinului

3 500 de gospodării inspectate de salvatori. Atenție în perioada fermentării vinului Salvatorii au mers, săptămâna aceasta, pe la casele oamenilor din diferite localități, pentru...

Polonia va începe să consolideze apărarea la graniţele sale cu Rusia şi Belarus până la sfârşitul anului

Polonia va începe să consolideze apărarea la graniţele sale cu Rusia şi Belarus până la sfârşitul anului Polonia va începe până la sfârşitul acestui an...

Mai mulți fani ai lui Ajax, arestați în timpul meciului cu Slavia Praga; Motivul pentru care au fost reținuți

Mai mulți fani ai lui Ajax, arestați în timpul meciului cu Slavia Praga; Motivul pentru care au fost reținuți Ajax Amstedam a remizat în deplasare...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.