Potrivit legislaţiei, primele cinci zile calendaristice de incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă se plătesc din mijloacele angajatorului/liber-profesionistului ce practică activitate în sectorul justiţiei, însă nu mai mult de 15 zile cumulative pe parcursul unui an calendaristic în cazul mai multor perioade de incapacitate temporară de muncă.
Începând cu a şasea zi calendaristică de incapacitate temporară de muncă, iar în cazul mai multor perioade de incapacitate temporară de muncă – începînd cu prima zi după expirarea celor 15 zile cumulative plătite din mijloacele angajatorului, indemnizaţia se plăteşte din mijloacele bugetului asigurărilor sociale de stat.
Citește și CNAS informează despre reexaminarea pensiilor începând cu 01.01.2024
Începând cu 1 ianuarie 2024 intră în vigoare prevederile Legii nr.241 din 31.07.2023 pentru modificarea unor acte normative, conform cărora indemnizaţia pentru incapacitatea temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă se acordă de către angajator/liber-profesionist ce practică activitate în sectorul justiţiei, indiferent de durata stagiului de cotizare.
Prin urmare, nu este necesară prezentarea actelor justificative angajatorului privind confirmarea stagiului de cotizare pentru stabilirea indemnizaţiei respective.