Italia și Germania vor bloca planul UE de interzicere a producţiei de vehicule cu ardere internă

Publicat:

Guvernul Italiei a confirmat, marţi seară, că va bloca în Consiliul Uniunii Europene planul Parlamentului European de interzicere a producţiei de vehicule cu ardere internă începând din anul 2035, iniţiativa urmând să fie respinsă şi de Germania, informează mediafax.

Ministerul italian al Mediului a anunţat, marţi seară, că va vota împotriva iniţiativei în Consiliul UE, unde este necesară unanimitate. Italia va acţiona în coordonare cu Germania, conform publicaţiei Il Sole 24 Ore.


Citește și : Departamentul de Stat al SUA reafirmă: ‘Crimeea este Ucraina’

Guvernul de la Roma semnalase din 15 februarie că va respinge iniţiativa Comisiei Europene, aprobată deja în Parlamentul European, care însă nu poate lua singur decizii. “Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranţă sau de rea-intenţie?”, declara pe 15 februarie Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor în Guvernul premierului Giorgia Meloni, conform postului SkyTG24.

Şi Germania intenţionează să voteze împotriva iniţiativei Comisiei Europene. Volker Wisssing, ministrul german al Transporturilor, a declarat marţi, potrivit revistei Bild şi site-ului Tagesschau.de, că Berlinul nu poate accepta o iniţiativă a UE care nu prevede folosirea în continuare a carburanţilor sintetici ecologici. “Folosirea carburanţilor sintetici trebuie să fie posibilă după anul 2035”, a afirmat Wissing.

Parlamentul European a aprobat pe 14 februarie un plan care prevede că în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare pe ardere internă din anul 2035. Decizia controversată, luată de Parlamentul European pe baza unei iniţiative legislative a Comisiei Europene, va trebui aprobată în aceeaşi formă de Consiliul Uniunii Europene, în unanimitate. Dacă nu va fi aprobată în aceeaşi formă, proiectul va trebui modificat. Parlamentul European nu a ţinut cont de obiecţiile Germaniei, care ceruse includerea posibilităţii fabricării în continuare a motoarelor cu ardere internă pe bază de biocombustibili, carburanţi sintetici sau hidrogen. Formaţiunea Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU, centru-dreapta, opoziţie) se opune iniţiativei, iar eurodeputaţii formaţiunii au votat împotriva planului. De asemenea, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine Guvernul cancelarului social-democrat Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa Uniunii Europene.

Politicianul Jens Gieseke (CDU) a avertizat asupra riscurilor pentru producţia de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept “absurdă”. “Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a afirmat Jens Gieseke, avertizând că sunt promovate vehiculele electrice astfel încât prima consecinţă constă în mutarea producţiei de baterii în Statele Unite sau Canada. Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP) a condamnat ferm concentrarea producţiei pe fabricarea de vehicule electrice, respingându-se planurile privind utilizarea de combustibili ecologici. “Cei care se opun producţiei motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare şi concurenţă”, a acuzat Jan-Christoph Oetjen.

Citește și :  Regele Charles al III-lea ignoră dorința mamei sale și îi oferă titlul de regină soției sale

Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de “politici împotriva autovehiculelor”, mai ales că măsurile Uniunii Europene par să neglijeze acţiunile stricte în industria aeronautică sau maritimă. “În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto. Ideologii sunt preocupaţi cu eliminarea maşinilor şi descurajarea mobilităţii individuale. Nu există altă explicaţie pentru faptul că motoarele ecologice cu ardere internă, propulsate cu biocombustibili sau carburanţi sintetici, sunt eliminate, iar hidrogenul este blocat de politicienii ecologişti şi de Guvernul federal. Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania”, a avertizat Hubert Aiwanger.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Tehnologiile moderne în crearea monedelor comemorative, discutate la Monetăria Statului din România

Tehnologiile moderne în crearea monedelor comemorative, discutate la Monetăria Statului din România Procesele tehnice și tehnologiile moderne utilizate în crearea monedelor comemorative au fost discutate...

A cucerit Everestul de 10 ori, dar a scăpat greu de o căsnicie abuzivă cu un român: Povestea uluitoare a alpinistei Lhakpa Sherpa

A cucerit Everestul de 10 ori, dar a scăpat greu de o căsnicie abuzivă cu un român: Povestea uluitoare a alpinistei Lhakpa Sherpa Lhakpa Sherpa...

Barcelona va majora taxa turistică la 4 euro pe noapte

Barcelona va majora taxa turistică la 4 euro pe noapte Consiliul Local al Barcelonei a aprobat majorarea taxei turistice de la 3,25 euro la 4...

O sportivă de 19 ani, OUT de la Paris, după ce a fost lovită de o mașină la un antrenament

O sportivă de 19 ani, OUT de la Paris, după ce a fost lovită de o mașină la un antrenament În ziua ceremoniei de deschidere...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.