Livrările de grâu prin Canalul Suez s-au prăbuşit din cauza atacurilor din Marea Roşie (OMC)

Publicat:

Livrările de grâu prin Canalul Suez s-au prăbuşit din cauza atacurilor din Marea Roşie (OMC)

Livrările de grâu prin Canalul Suez au scăzut cu aproape 40% în prima jumătate a lunii ianuarie, comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 500.000 de tone, din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie, a anunţat joi Organizaţia Mondială a Comerţului într-o postare pe platforma X, transmite Reuters.

Aceste date, care au la bază o platformă comună pusă la punct de Consiliul Internaţional al Cerealelor (IGC) şi Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), oferă o nouă dovadă a redirecţionării navelor pe alte rute din cauza atacurilor din Marea Roşie, potrivit stiripesurse.ro.


Citește și: Pașaportul moldovenesc, luxul râvnit de rușii din Rusia

Ca răspuns la aceste atacuri, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Potrivit OMC, în luna decembrie 2023, aproximativ 8% din livrările de grâu provenit din Uniunea Europeană, Rusia şi Ucraina, care în mod normal ar fi trecut prin Canalul Suez, au urmat rute alternative. Însă, în prima jumătate a lunii ianuarie, acest procent a urcat la aproximativ 42%. Comparativ, înainte de atacurile din Marea Roşie, ponderea rutelor alternative a fost de doar 3%, în medie.

Cu toate acestea, datele arată că există foarte puţine livrări de grâu care să fie anulate complet. “Numărul crescut de livrări pare să fi avut un impact limitat, până la această dată, asupra livrărilor totale”, a precizat OMC.

Citește și: Două poduri rutiere din Bălți vor fi reparate

La începutul acestei săptămâni, mai multe surse din industria de shipping au declarat pentru Reuters că, deşi se aşteaptă ca unele nave încărcate cu grâu să urmeze o rută alternativă, majoritatea îşi vor asuma riscul de a continua să treacă prin Canalul Suez, care este cea mai scurtă rută de transport maritim între Europa şi Asia.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Ministra Sănătății cere pedepse mai dure pentru pacienții care agresează personalul medical

Ministra Sănătății cere pedepse mai dure pentru pacienții care agresează personalul medical Ministra Sănătății, Ala Nemerenco, consideră că sancțiunile pentru pacienții care agresează personalul medical...

 Primăria municipiului Focşani a demarat procedurile de înfrățire cu municipiul Chişinău 

 Primăria municipiului Focşani a demarat procedurile de înfrățire cu municipiul Chişinău  Primăria municipiului Focşani a anunţat, miercuri, că va demara procedurile pentru realizarea unui acord...

Guvernul a aprobat: Alegătorii corupți vor primi amenzi de până la 37.000 de lei

Guvernul a aprobat: Alegătorii corupți vor primi amenzi de până la 37.000 de lei Guvernul a avizat proiectul care prevede sancțiuni pentru alegătorii care vor...

Vasile Mereuță, atac la adresa lui Vasile Tarlev: ‘Este omul lui Șor!’

Vasile Mereuță, atac la adresa lui Vasile Tarlev: 'Este omul lui Șor!' Fostul vicepreședinte al partidului „Viitorul Moldovei” Vasile Mereuță, al cărui președinte este Vasile...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.