Regiunea Madrid a decis să reducă numărul de garnituri de metrou în circulaţie din cauza creşterii preţului energiei electrice, care a majorat costurile de exploatare ale regiei de transport, a anunţat joi compania, transmite AFP, potrivit agerpres.
“Costul exorbitant al energiei a obligat Metro de Madrid (compania responsabilă de exploatarea reţelei de metrou din capitala Spaniei n.r.) să ia măsuri pentru a reduce costurile zilnice”, a declarat un purtător de cuvânt al societăţii pentru AFP.
Citește și : Creştere puternică a numărului de execuţii în Iran, în special de femei
În acest sens, numărul de garnituri de metrou în serviciu va fi “redus, în medie, cu 10%”, a precizat purtătorul de cuvânt. În orele în care traficul este la valori de vârf, reducerea va fi una mai modestă, cu 311 de trenuri în serviciu faţă de 324 anterior, adică “o scădere de 4%”.
Metro de Madrid afirmă că această reducere se va traduce printr-un timp de aşteptare mai mare cu “câteva secunde” şi de asemenea nu va antena o supra-aglomerare a trenurilor, având în vedere că numărul de călători este încă departe de nivelul la care era înaintea crizei sanitare.
La fel ca numeroase ţări din întreaga lume, Spania se confruntă de câteva luni cu o explozie a preţurilor la energie, în special la electricitate, din cauza tensiunilor provocate de relansarea economiei după criza Covid-19, dar şi de războiul din Ucraina.
Potrivit societăţii Metro de Madrid, factura zilnică la electricitate a urcat de la 120.000 de euro în perioade normale, până la 800.000 de euro în prezent. “În luna februarie 2022, costurile cu electricitatea s-au ridicat la 12,2 milioane de euro, în condiţiile în care în urmă cu un an au fost de 3,4 milioane de euro”, a precizat purtătorul de cuvânt.
Citește și : Joe Biden va face o vizită oficială în Coreea de Sud şi Japonia
Cu toate acestea, decizia Metro de Madrid a fost criticată de asociaţia consumatorilor Facua, care a calificat drept un “pretext” argumentul creşterii facturii la electricitate avansat de societate pentru a justifica reducerea numărului de garnituri de metrou în circulaţie. “Asta nu va face decât să încurajeze utilizarea automobilelor particulare în oraş”, ceea ce va duce la creşterea nivelului de poluare, a estimat Facua într-un comunicat de presă.