Ministerul Educației și Cercetării (MEC) elaborează un set amplu de măsuri pentru prevenirea consumului și distribuției drogurilor în mediul școlar. Anunțul a fost făcut de Inga Grosu, consultantă în cadrul Direcției Managementul Învățământului General al MEC, în timpul audierilor parlamentare privind combaterea fenomenului drogurilor în rândul tinerilor.
Potrivit acesteia, siguranța copiilor reprezintă un pilon central al politicilor educaționale. „Pentru Ministerul Educației și Cercetării, siguranța și protecția copilului în mediul educațional reprezintă o prioritate. Combaterea consumului și distribuției drogurilor în școli este o provocare reală, dar și un domeniu în care ne-am consolidat eforturile pentru a găsi soluții eficiente”, a declarat Inga Grosu.
Reprezentanta MEC a precizat că ministerul colaborează cu Ministerul Afacerilor Interne, instituțiile abilitate și organizațiile internaționale, inclusiv UNICEF, pentru a elabora un plan comun de acțiuni axat în special pe prevenție. Acesta vizează dezvoltarea competențelor de reziliență ale elevilor și instruirea cadrelor didactice pentru a identifica rapid comportamentele și semnele de risc.
Totodată, urmează să fie organizate lecții speciale în școli, alături de reprezentanții MAI și specialiștii din structurile de asistență psihopedagogică. Cu sprijinul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică au fost elaborate trei proiecte de lecții dedicate prevenirii comportamentelor de risc și identificării situațiilor vulnerabile.
Noua inițiativă include și crearea unui mecanism integrat de raportare a cazurilor legate de consumul sau distribuția drogurilor, astfel încât profesorii, personalul auxiliar și elevii să știe clar unde pot semnala situațiile de risc, inclusiv prin intermediul Telefonului Copilului.
Pe lângă activitățile din școli, MEC pregătește campanii de informare și programe de parenting destinate părinților, axate pe comunicare nonviolentă și recunoașterea comportamentelor de risc în rândul adolescenților.
Planul comun de acțiuni urmează să fie finalizat și prezentat public, stabilind responsabilitățile instituționale și procedurile de intervenție în cazurile de risc din unitățile de învățământ.












