Motivele demisiei/ Oleg Tofilat explică cele trei argumente care l-au determinat să renunțe la funcția de șef al CFM

Publicat:

Motivele demisiei/ Oleg Tofilat explică cele trei argumente care l-au determinat să renunțe la funcția de șef al CFM

Oleg Tofilat, directorul CFM care și-a înaintat cererea de demisie, în datat de 29 ianuarie, a explicat, într-o postare pe Facebook, motivele demisiei din fruntea întreprinderii.

În debutul postarea sa, Tofilat a declarat că este profund îngrijorat de continuitatea activităților la CFM. Potrivit lui, sunt necesare cel puțin două condiții care ar putea asigura continuitatea acestora: active circulante capabile să depășească obligațiunile curente cu 2-3 luni și veniturile anuale superioare cheltuielilor.


„Atunci când întreprinderea se află în pericol, iar managerul și factorii superiori de decizie nu pot agrea o viziune comună de remediere – consider că un manager responsabil este obligat să-și prezinte demisia”. Este declarația fostului director de la „Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, care a explicat astăzi într-o postare pe Facebook de ce a decis să plece de la șefia întreprinderii de stat.

Citește și Un elicopter al Poliției s-a prăbușit în sudul Turciei; doi morți

Oleg Tofilat a punctat trei motive care l-au făcut să renunțe la postul de director al CFM: situația e

„Sunt profund îngrijorat de continuitatea activităților. Sunt necesare cel puțin două condiții pentru a o asigura: lichiditate – activele circulante trebuie să depășească obligațiunile curente cu 2-3 luni; proficiența operațională – veniturile anuale sa fie superioare cheltuielilor. Instrumentele corporative, de care dispune administratorul CFM, nu sunt suficiente pentru a satisface aceste condiții. Măsurile ce se impun – capitalizarea, garantarea creditelor, vânzarea activelor ne-operationale, eșalonarea obligațiunilor fiscale, alocările bugetare anuale pentru infrastructură și transport călători – sunt la latitudinea factorilor de decizie politici. Și ele nu vin nici în timpul, nici în măsura necesară”, a menționat Oleg Tofilat.Fostul director al CFM susține că eistă o incoerență a viziunilor privind riscurile, prioritățile și acțiunile între politic și corporativ.

„Avem câteva divergențe esentiale în abordări: Calea Ferată e o afacere sau un serviciu de interes public? Altfel zis trebuie să se întrețină de sinestatator sau să aibă contribuții de la buget? În viziunea mea, circa 20% din veniturile sectorului feroviar trebuie sa vina din buget. La moment e 0. Astfel orice reducere a cererii de transport duce la dificultăți în achitări”, spune Tofilat.Oleg Tofilat mai dă vina pe „lipsa oricărei protecții față de ingerințele adverse ale “justitiei” și “organelor de control”.

„Rapoartele din ultimii cinci ani de la inspecția financiara sunt între inept și criminal. Am contestat vehement prestația mizerabila a inspectorilor din martie 2023 – la conducerea inspecției financiare, la Ministerul Finanțelor, la Parlament. Am solicitat audieri publice a “constatărilor”, am solicitat anularea prescripțiilor abuzive – zero efect până azi. Prestația organelor de securitate și anchetă o găsesc execrabilă, în cei aproape trei ani cât am condus CFM. Nu știu dacă doar la CFM așa, dar am impresia că organele fac totul pentru a complica și compromite lucrul meu ca administrator și nimic pentru a ma susține în revitalizarea întreprinderii. Am formulat sesizări privind atacuri concertate asupra mea și a colegilor, începând cu 2021. Am raportat cazuri concrete de riscuri și activități nocive – fără efect până azi. Și chiar dacă marea majoritate a ofițerilor cu care am interacționat i-am găsit bine-intenționați și competenți, rezultatul eforturilor instituționale nu mi-a lăsat decât un gust amar”, mai spune Tofilat.

Precizăm că OlegTofilat a demisioa pe 29 ianuarie de la șefia întreprinderii „Calea Ferată din Moldova”. El a a fost desemnat în această funcție în mai 2021.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Ministrul Mediului: R.Moldova cea mai mică rată de împădurire din toată Europa

Ministrul Mediului: R.Moldova cea mai mică rată de împădurire din toată Europa Ministerul Mediului a dezvăluit recent descoperirea unei fraude de proporții în cadrul Ocolului...

IGSU: O echipă de pompieri se pregătește de deplasare în Grecia

IGSU: O echipă de pompieri se pregătește de deplasare în Grecia Echipa pompierilor de combatere terestră a incendiilor forestiere din cadrul IGSU al MAI se...

Wizz Air va lansa alte trei curse aeriene din Chișinău

Wizz Air va lansa alte trei curse aeriene din Chișinău Compania Wizz Air a anunțat că va lansa alte trei curse aeriene. Astfel, din toamnă,...

Votat în prima lectură: Mijloacele de transport din stânga Nistrului, fi înmatriculate cu numere neutre până la sfârșitul anului 2026

Votat în prima lectură: Mijloacele de transport din stânga Nistrului, fi înmatriculate cu numere neutre până la sfârșitul anului 2026 Mijloacele de transport din stânga...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.