X

Nu promovați ‘Black Lives Matter’ elevilor, spun profesorii britanici faţă de noul ghid de predare în şcoli

Ministrul Educației Nadhim Zahawi avertizează împotriva promovării teoriilor contestate ca fapte

Noile îndrumări privind imparțialitatea politică în clasele de cursuri sunt confuze și ar putea să sperie profesorii din Anglia să nu abordeze subiecte importante precum schimbările climatice și rasismul, potrivit sindicatelor din domeniul educației, transmite The Guardian.

Îndrumarea emisă de Ministerul pentru Educație (DfE) spune că evenimentele istorice recente „care sunt deosebit de controversate și disputate”, precum „multe subiecte legate de imperiu și imperialism”, ar trebui predate „într-o manieră echilibrată”.

Îndrumările DfE evidențiază mișcarea Black Lives Matter, spunând că, deși profesorii ar trebui să fie clari „că rasismul nu are ce să caute în societatea noastră”, cerințele organizațiilor de campanie precum BLM „depășesc principiul de bază comun conform căruia rasismul este inacceptabil”.

În predarea faptelor științifice despre schimbările climatice, profesorilor li se spune că nu ar trebui să ofere echilibru sub formă de dezinformare sau afirmații nefondate.

Cu toate acestea, ghidul continuă și precizează că „acolo unde predarea acoperă soluțiile potențiale pentru combaterea schimbărilor climatice, aceasta poate constitui o problemă politică”.

Nadhim Zahawi, ministrul Educației, a spus: „Nu vreau să existe bariere – reale sau percepute – în calea activității vitale a profesorilor în acest spațiu, motiv pentru care întăresc că nicio materie nu este interzisă în clasă , atâta timp cât este tratată într-un mod adecvat vârstei, cu sensibilitate și respect, și fără a promova teoriile contestate ca fapte.”

Dar Mary Bousted, secretar general comun al Uniunii Naționale pentru Educație, a spus că ghidul „nu clarifică atât îndrumările existente, ci adaugă noi straturi de mistificare și complexitate” pentru profesori și liderii de școli.

„Acest lucru ar putea induce un astfel de nivel de incertitudine și prudență în școli cu privire la „probleme politice”, încât să fie mai puțin probabil să se implice în ele”, a spus Bousted.

„Perdanții în îndrumările ghidului de 34 de pagini al DfE despre ce este și ce nu este o problemă „politică” vor fi elevii cărora li se va refuza oportunitatea de a se angaja în abordarea celor mai provocatoare probleme ale timpului nostru.

„Lămpile de avertizare pe care guvernul le aprinde în jurul schimbărilor climatice, rasismului, sărăciei mondiale și moștenirii imperiului ca subiecte de explorare au mai multe șanse să scadă implicarea studenților în învățare decât să o stimuleze.”

Ghidul – care nu conține cerințe statutare noi și se bazează pe obligații legale existente – evită definirea „probleme politice”, afirmând că dezbaterile etice nu sunt probleme politice dacă sunt „principii comune care stau la baza societății noastre”, cum ar fi libertatea de exprimare sau contestarea rasismului.

În schimb, conducătorilor de școli și profesorilor li se spune să folosească „judecata rezonabilă pentru a determina ce este și ce nu este o „chestiune politică”.

Ghidul avertizează, de asemenea, împotriva dependenței de materialele didactice furnizate de agenții externe. Într-un scenariu de predare despre conflictul israeliano-palestinian, documentul spune că profesorii trebuie să se asigure că orice resurse externe utilizate sunt imparțiale.

Atunci când îi învață pe elevii mai tineri despre figuri politice „semnificative”, „inclusiv pe cei care au moșteniri controversate și contestate”, școlile sunt sfătuite „să se concentreze pe predarea pentru ceea ce sunt cel mai renumite aceste figuri și pe informații concrete despre ele, dacă profesorii cred că elevii ar putea să nu fie capabili să înțeleagă natura contestată a analizelor mai complexe ale vieții, credințelor și acțiunilor lor”.

Discuțiile mai complexe despre figuri controversate „ar putea fi rezervate elevilor mai mari, care au șanse mai mari să înțeleagă și să se implice în această dezbatere”.

Asociația liderilor de școli și colegii a spus că va „studia cu atenție ghidul pentru a înțelege implicațiile sale”.

„Marea majoritate a profesorilor sunt foarte buni în a gestiona aceste discuții într-un mod echilibrat și imparțial. Salutăm orice îi ajută să navigheze pe acest teritoriu dificil. Cu toate acestea, suntem dornici ca acest lucru să nu fie prea prescriptiv, deoarece ar putea avea consecința neintenționată de a descuraja discuțiile deschise”, a spus ASCL.

Tags: AngliaBlack Lives Matterelevimarea britanieMary BoustedNadhim Zahawiscoli
Categorii: DiasporaȘtirile zilei