StiripesurseȘtirile zileiOsmochescu: Atragerea investițiilor străine și promovarea exporturilor sunt priorități cheie ale...

Osmochescu: Atragerea investițiilor străine și promovarea exporturilor sunt priorități cheie ale Guvernului

Publicat:

Declarația a fost făcută de ministrul dezvoltării economice și digitalizării în cadrul celei de-a doua mese rotunde – „Diplomația economică” – organizată de Ministerul Afacerilor Externe în cadrul întâlnirii șefilor misiunilor diplomatice și consulare. Tema discuțiilor a fost rolul misiunilor diplomatice în sprijinirea dezvoltării economice a Moldovei.

Eugen Osmochescu a subliniat necesitatea participării active a ambasadelor la identificarea oportunităților de cooperare economică, promovarea proiectelor de investiții și facilitarea dialogului cu mediul de afaceri din țările gazdă. La rândul său, ministrul afacerilor externe, Mihai Popșoi, a subliniat importanța cooperării interinstituționale și a misiunii economice a ambasadelor în contextul priorităților guvernului, potrivit infomarket.

Citește și: Crizele energetice din Transnistria pot deveni recurente, avertizează vicepremierul pentru reintegrare

„Diplomația economică eficientă se bazează pe acțiuni coordonate, expertiză și parteneriate solide. Misiunile diplomatice trebuie să devină platforme active pentru promovarea investițiilor, a exporturilor și a imaginii economice a Moldovei”, a declarat Mihai Popșoi.

Directoarea Agenției pentru Investiții, Natalia Bejan, a prezentat instrumentele practice disponibile misiunilor diplomatice pentru atragerea investițiilor și creșterea exporturilor, subliniind portofoliul de proiecte de investiții al Moldovei și potențialul acestora pe piețele externe.


A fost subliniată importanța promovării unei imagini economice integre a țării, precum și a utilizării avantajelor competitive ale Moldovei.

Citește și:  FMI: Accelerarea reformelor structurale va stimula creșterea economică și nivelul de trai în Moldova 

În cadrul discuțiilor, participanții au subliniat, de asemenea, necesitatea promovării imaginii turistice și a produselor autohtone pe piețele externe ca parte integrantă a diplomației economice, în sprijinul mediului de afaceri și al creșterii competitivității economiei naționale.

Citeşte şi:  Osmochescu: Cota de 50% pentru produse autohtone pe rafturi nu este compatibilă cu principiile economiei de piață

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Europa se clatină în fața noii ordini mondiale a lui Trump

Primul an al mandatului președintelui Donald Trump a spulberat orice iluzii rămase în rândul liderilor europeni că acesta poate fi gestionat sau controlat, scrie...

S-a spart gheața în relațiile dintre Ucraina și Polonia, la finalul unui an dificil

Vizita lui Zelenski în Polonia a fost una destul de intensă, atât din perspectiva agendei, cât și a semnalelor transmise, scrie „Ukrinform” (Ucraina). În cadrul vizitei...

Reducerea la polița medicală poate fi anulată

Reprezentanții profesiilor libere din domeniul justiției, precum și medicii de familie privați pot fi privați de reducerea la polița de asigurare obligatorie de sănătate,...

Destinațiile turistice din nordul Republicii Moldova, puse în valoare prin turul ‘Inima Moldovei’

Destinațiile turistice din nordul Republicii Moldova au fost redescoperite de agenții de turism și ghizii naționali în cadrul turului informativ „INIMA MOLDOVEI”, organizat de...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.