X

Parlamentul European a adoptat o rezoluţie privind siguranţa rutieră în UE

Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg, a adoptat o rezoluţie privind siguranţa rutieră în Uniunea Europeană ce prevede mai multe măsuri menite să scadă numărul deceselor pe drumurile europene, între care limite de viteză sigure – 30 km/h în zonele rezidenţiale, toleranţă zero pentru conducerea sub influenţa alcoolului şi crearea unei agenţii europene pentru transport rutier, informează miercuri legislativul european într-un comunicat de presă, preluat de agerpres.

Adoptarea unor măsuri solide de siguranţă rutieră reprezintă modalitatea de a ajunge la zero decese pe drumurile din UE până în 2050, afirmă eurodeputaţii.

Citeşte şi: Johnson&Johnson cere autorizarea dozei de rapel pentru vaccinul său anti-covid – Black News

Rezoluţia, adoptată cu 615 voturi pentru, 24 împotrivă şi 48 abţineri, constată că aproximativ 22.700 de persoane mor anual pe drumurile din UE, cu aproximativ 120.000 de răniţi grav. Progresele înregistrate în ceea ce priveşte reducerea ratei mortalităţii au stagnat în ultimii ani, iar UE nu a atins obiectivul autoimpus de a reduce la jumătate numărul deceselor din accidente rutiere între 2010 şi 2020 (numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36%).

Potrivit unor cifre recente, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 decese la un milion de locuitori), în timp ce România (85 de decese la un milion de locuitori) a raportat cea mai mare rată a mortalităţii în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Excesul de viteză este un factor-cheie în aproximativ 30% din accidentele rutiere mortale, notează eurodeputaţii. Comisia ar trebui să recomande modalităţi de aplicare a limitelor de viteză sigure, solicită aceştia, cum ar fi o viteză maximă de 30 km pe oră în zonele rezidenţiale şi în zonele unde există un număr mare de biciclişti şi pietoni. Pentru a promova în continuare utilizarea în condiţii de siguranţă a drumurilor, aceştia insistă, de asemenea, asupra toleranţei zero în ceea ce priveşte conducerea sub influenţa alcoolului, subliniind faptul că alcoolul este implicat în aproximativ 25% din totalul deceselor rutiere.

Eurodeputaţii solicită Comisiei să ia în considerare includerea unui “mod de conducere sigur” pentru dispozitivele mobile şi electronice ale conducătorilor auto, pentru a limita distragerea atenţiei în timpul conducerii. Ar trebui să existe stimulente fiscale şi sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziţionarea şi utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranţă, adaugă eurodeputaţii.

Citeşte şi: Frances Haugen acuză Facebook că acţionează din umbră. Congresul cere anchete amănunţite – Black News

Membrii Parlamentului European doresc mai multe investiţii în infrastructură care să asigure siguranţa rutieră, concentrându-se asupra zonelor cu cel mai mare număr de accidente. Aceştia solicită statelor membre să creeze fonduri naţionale pentru siguranţa rutieră care să direcţioneze sumele primite din amenzile rutiere către proiecte în domeniul siguranţei rutiere.

Pentru a pune în aplicare în mod corespunzător următoarele etape ale politicii UE în domeniul siguranţei rutiere, eurodeputaţii invită Comisia să înfiinţeze o agenţie europeană de transport rutier pentru a sprijini transportul rutier durabil, sigur şi inteligent. 

Tags: Parlamentul Europeansiguranţă rutierăStrasbourguniunea europeana
Categorii: Diaspora