Perplexity a lansat un instrument AI de „cercetare aprofundată”, rivalizând, astfel, cu produse similare de la OpenAI și Google. Se vorbește despre viteza și accesibilitatea drept avantaje principale, informează TechCrunch.
Perplexity AI a anunțat vineri lansarea unei noi funcții de „cercetare aprofundată”, un instrument care generează răspunsuri detaliate, adresându-se utilizatorilor profesioniști. Aceasta vine în contextul în care OpenAI și Google au lansat produse similare sub același nume, Deep Research, potrivit stiripesurse.
Citește și: Rusia nu vede niciun pas pozitiv din partea SUA în privinţa dezarmării
Noua funcție le permite utilizatorilor să selecteze opțiunea „Deep Research” în platforma Perplexity, generând automat un raport detaliat, ce poate fi exportat în format PDF sau partajat prin Perplexity Pages. Potrivit companiei, AI-ul folosește un proces complex pentru căutare și analiză, adaptându-și planul de cercetare pe măsură ce obține noi informații.
Un avantaj competitiv al Perplexity este accesibilitatea: utilizatorii non-abonați beneficiază de un număr limitat de interogări gratuite, în timp ce abonații plătitori primesc acces nelimitat. Comparativ, OpenAI percepe un abonament de 200 de dolari pe lună pentru funcția Deep Research.
În teste, Perplexity Deep Research a obținut un scor de 21,1% la benchmark-ul Humanity’s Last Exam, depășind modele precum Gemini Thinking (6,2%) și GPT-4o (3,3%), dar rămânând în urma OpenAI (26,6%). Un alt avantaj este viteza: majoritatea sarcinilor sunt gata în sub trei minute, comparativ cu 5-30 de minute pentru OpenAI.
Citește și: Crește numărul divorțurilor. Ce spun experții în problemele de cuplu și relaționare












