Piloții ucraineni de pe F-16 au fost nevoiți să schimbe dramatic modul în care zboară. ‘Vechile obiceiuri mor greu’

Publicat:

Piloții ucraineni de pe F-16 au fost nevoiți să schimbe dramatic modul în care zboară. ‘Vechile obiceiuri mor greu’

Piloții ucraineni de F-16 au fost nevoiți să schimbe dramatic modul în care zboară într-o perioadă foarte scurtă de timp, pentru a lupta împotriva Rusiei, iar aceasta este o provocare enormă pentru piloți atunci când sunt sub presiune, a declarat un expert în războiul aerian pentru Business Insider.

Michael Bohnert, inginer la RAND Corporation, a declarat pentru BI că schimbările majore pe care piloții ucraineni au trebuit să le facă atât de repede au făcut dificilă depășirea vechilor obiceiuri și a memoriei musculare în timp de criză, potrivit stiripesurse.


Citește și: Forbes: Gazprom devine cea mai neprofitabilă corporație rusă, cu pierderi nete record

Piloții ucraineni au beneficiat de aproximativ nouă luni de pregătire în SUA și în unele țări europene, în timp ce majoritatea piloților occidentali au la dispoziție trei ani pentru a învăța avioanele cu reacție, notează Associated Press.

În general, forțele aeriene ucrainene sunt nevoite să treacă rapid printr-o tranziție mai amplă, pe care partenerii lor internaționali au avut nevoie de mult mai mult timp pentru a o face. În general, armata ucraineană a trebuit să se adapteze la noi arme și stiluri de luptă în termene nebănuite, iar rezultatele au fost mixte. Este departe de a fi o sarcină ușoară, iar într-o luptă, cel mai ușor este să revii la ceea ce știi mai bine.

Înainte ca avioanele F-16 să ajungă în Ucraina în luna august, flota de luptă a țării era formată doar din avioane mult mai vechi, din era sovietică. Acele avioane mai vechi au sisteme hidraulice, în timp ce avioanele F-16 sunt fly-by-wire, ceea ce înseamnă că computerele procesează datele introduse de piloți.

„Ceea ce înseamnă că F-16 nu sunt doar mai manevrabile, ci și mai receptive”, a spus Bohnert.

„Iar tranziția piloților este o problemă, deoarece poți învăța pe cineva să piloteze un avion în șase luni până la un an. Dar pentru a-i învăța memoria musculară (reflexele) să știe ce să facă atunci când ceva nu merge bine, este nevoie de patru, cinci, șase, sau mai mulți ani”, a spus Bohnert.

El a spus că este dificil pentru piloți să se recalifice pe tipuri de avioane atât de radical diferite, deoarece „dacă ceva nu merge bine, memoria musculară revine la ce știa”.

Aceasta ar putea fi depășită cu tot mai mult timp petrecut pe simulatoare, a adăugat el – dar armata ucraineană nu are prea mult timp la dispoziție.

O sarcină dificilă pentru piloții ucraineni

Piloții ucraineni au lăudat puterea de luptă a noilor lor F-16 în comparație cu avioanele mai vechi, dar au remarcat și cât de mare a fost tranziția.

La începutul acestui an, un pilot ucrainean cu indicativul „Moonfish” l-a numit „un avion cu adevărat minunat de pilotat”. El a comparat schimbarea cu trecerea de la un telefon de bază, cum ar fi un Nokia, „direct la un iPhone, fără toate acele etape intermediare”.

Într-un interviu acordat publicației Politico, Tom Richter, un fost pilot al US Marine care a pilotat avioane F-16 pentru Garda Națională, a numit avionul „o bestie sensibilă” în comparație cu avioanele din era sovietică ale Ucrainei.

Faptul că piloții ucraineni sunt la început în utilizarea avioanelor F-16 a fost recunoscut de generalul James Hecker, comandantul Forțelor Aeriene ale SUA în Europa și al Comandamentului Aerian Aliat al NATO, în septembrie, când a declarat că Ucraina nu utilizează avioanele pentru cele mai riscante tipuri de misiuni deoarece „piloții sunt la început”.

Doi experți americani în război aerian au declarat în iulie că trecerea la F-16 și integrarea acestor arme în operațiunile de luptă ale armatei ucrainene au necesitat ca Ucraina să revizuiască decenii de doctrină și instruire sovietică.

„Vechile obiceiuri mor greu. Ucraina trebuie să fie dispusă să adopte noi concepte și antrenamente – precum și să „rescrie cărțile” privind utilizarea militară”, au scris David Deptula și Christopher Bowie de la Institutul Mitchell într-un raport din vara anului trecut.

Schimbările în armată nu se produc de obicei peste noapte. Bohnert a observat că tranziția la avioanele fly-by-wire a durat ani de zile pentru forțele aeriene occidentale și „au existat încă accidente și nemulțumiri”. Ucrainenii nu dispun însă de acest timp și sunt supuși unei presiuni mult mai mari pentru a se adapta mult mai rapid.

Citește și: Majoritatea moldovenilor susține aderarea țării la UE și doresc să participe la referendum (sondaj)

Iar piloții ucraineni s-au ridicat la înălțimea acestei mari provocări. O evaluare internă a US Air Force de anul trecut a declarat că doi piloți ucraineni au demonstrat că pot finaliza pregătirea pentru F-16 în doar patru luni – de peste patru ori mai repede decât prevăzuse Pentagonul.

Dar, după cum au avertizat foști piloți militari americani în interviuri acordate BI în aprilie, cerul disputat de deasupra Ucrainei va fi cel mai periculos câmp de luptă cu care s-au confruntat vreodată avioanele F-16.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Uraganul Helene și teoria conspirației. Unii americani cred că furtuna a fost provocată de oameni

Uraganul Helene și teoria conspirației. Unii americani cred că furtuna a fost provocată de oameni Mai multe teorii ale conspirației legate de uraganul Helene au...

Cele mai cool 38 de cartiere din lume

Cele mai cool 38 de cartiere din lume Time Out a anunțat care sunt zonele la modă care trebuie vizitate, un cartier din Marsilia fiind...

Vești bune pentru șoferi: Dispare amenda automată pentru lipsa rovinietei

Vești bune pentru șoferi: Dispare amenda automată pentru lipsa rovinietei Vești bune pentru șoferi. Amenda automată pentru lipsa rovinietei pe drumurile naționale ar putea dispărea....

Misterul disparițiilor cercetătorilor ruși. Temerile lui Putin

Misterul disparițiilor cercetătorilor ruși. Temerile lui Putin În ultimii șase ani, 12 cercetători ruși implicați în dezvoltarea rachetelor hipersonice au fost arestați, iar unii au...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.