Prăbuşirea MH370: O enigmă “aproape de neînţeles” (raport al anchetei)

Publicat:

Anchetatorii australieni – care coordonează căutările avionului Boeing 777 ce efectua zborul MH37, dispărut în 2014 – au constatat marţi eşecul acestor eforturi în raportul lor final, recunoscând că este “aproape de neînţeles” ca un avion să poată dispărea astfel, relatează AFP. 

Aparatul Boeing 777 al companiei aeriene Malaysia Airlines a dispărut la 8 martie 2014 cu 239 de persoane la bord, la puţin timp după decolarea sa de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing şi s-ar fi prăbuşit în Oceanul Indian.


Această dispariţie este unul dintre cele mai mari mistere în istoria aviaţiei civile.

Nicio urmă a aparatului nu a fost găsită în zona de căutări de 120.000 de km pătraţi stabilită în sudul Oceanului Indian pe baza analizelor făcute prin sateliţi ale traiectoriei posibile a avionului după ce el ar fi deviat teoretic de la ruta sa.

“Motivele pierderii MH370 nu pot fi stabilite cu certitudine atâta vreme cât avionul nu este găsit”, indică Biroul australian al securităţii şi transporturilor (ATSB) în raportul său final al anchetei, prezentat marţi. “Este aproape de neînţeles şi desigur inacceptabil pentru societate, în epoca aviaţiei moderne, ca un important avion comercial să dispară fără ca nimeni să nu ştie cu certitudine ce s-a întâmplat cu el şi cu persoanele aflate la bord”, continuă ATSB.

ATSB recunoaşte că cercetările, cele mai importante din istorie, au fost foarte complicate din cauza puţinelor informaţii, explicând că iniţial nu erau disponibile decât date despre performanţele aparatului şi comunicaţiile prin satelit.

Anchetatorii au recurs ulterior la reconstituirea derivei posibile a fragmentelor care au fost descoperite şi care au stat – în opinia unora – până la doi ani în apă.

După trei ani de căutări, ATSB indică totuşi în raportul său de 440 de pagini că “înţelegerea locului unde MH370 ar putea să se afle este mai bună astăzi decât a fost ea vreodată”.

“Cercetările subacvatice au eliminat cea mai mare parte a zonelor cu mare probabilitate stabilite pentru reconstituirea rutei avionului şi studierea derivei rămăşiţelor realizată în aceste 12 luni au identificat zona cea mai probabilă cu o precizie crescută”, indică raportul.

Agenţia naţională australiană de investigaţie CSIRO a publicat în aprilie un raport care afirmă că MH370 se află “cel mai probabil” la nord de vechea zonă de căutări într-un sector de circa 25.000 km2.

La această ipoteză subscrie şi ATSB, care a reanalizat imagini din sateliţi luate în 23 martie 2014 care arătau o grămadă de obiecte care ar putea fi fragmentele MH370.

Doar trei fragmente provenite de la acest avion au fost descoperite pe coasta de vest a Oceanului Indian, între care o bucată de aripă de 2 metri identificată ca fiind un flaps.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Premierul Recean a discutat cu agricultorii din sudul țării

Premierul Recean a discutat cu agricultorii din sudul țării Prim-ministrul Dorin Recean a întreprins o vizită de lucru în sudul țării, împreună cu vicepremierul, ministrul...

Jurnalista Natalia Morari râvnește Președinția. Va candida la prezidențiale

Jurnalista Natalia Morari râvnește Președinția. Va candida la prezidențiale Jurnalista Natalia Morari râvnește Președinția. Ea a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă că va...

Acoperișuri smulse și copaci prăbușiți. Salvatorii au intervenit în mai multe raioane

Acoperișuri smulse și copaci prăbușiți. Salvatorii au intervenit în mai multe raioane În timpul ploilor de aseară, în mai multe localități din țară, au fost...

Atenție! Se modifică orarul de circulație al autobuzelor în suburbii

Atenție! Se modifică orarul de circulație al autobuzelor în suburbii Au survenit schimbări în orarul de circulație al unor rute de autobuz în suburbiile municipiului...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.