StiripesurseCultură și MediaDiversePrima navă cargo autonomă cu vele: Clippership primește undă verde pentru...

Prima navă cargo autonomă cu vele: Clippership primește undă verde pentru construcție

Publicat:

O navă cargo autonomă, propulsată exclusiv de vânt și fără emisii, a primit aprobarea oficială pentru construcție. Proiectul, numit Clippership, aparține unei start-up conduse de un fost inginer Mercedes F1 și Tesla și promite să schimbe transportul maritim pe rutele transatlantice, arată La Stampa.

Clippership a finalizat designul primei sale nave cargo autonome. Ea va avea o lungime de 24 de metri, va opera fără echipaj la bord și cu emisii zero. Nava va fi propulsată de două aripi rigide pliabile, concepute pentru a valorifica eficient energia eoliană pe mare deschisă. Construcția va fi realizată în șantierul naval olandez KM Yachtbuilders, după obținerea avizului de conformitate din partea RINA, scrie stiripesurse.

Citește și:  FMI: Accelerarea reformelor structurale va stimula creșterea economică și nivelul de trai în Moldova 

Inițiatorul proiectului este Nico Cymbalist, specialist în aerodinamică, cu experiență în Formula 1 la Mercedes și în industria auto electrică la Tesla. Experiența sa vastă, se reflectă în designul avansat al navei, gândit pentru eficiență maximă și operare complet autonomă în condiții oceanice.

Nava este echipată cu sisteme inteligente de planificare și optimizare a rutei, care folosesc date meteorologice în timp real pentru a adapta navigația. Clippership va putea transporta până la 75 de euro-paleți într-o cală climatizată, fiind destinată transportului de mărfuri pe distanțe lungi.


Construcția va respecta reglementările RINA, arată La Stampa. Oiectivul este de a obține clasificarea „General Cargo Ship – Powered Sailing Ship” și notarea suplimentară WAPS (Wind Assisted Propulsion System). Nava va arbora pavilion maltez, iar lansarea la apă este programată pentru finalul anului 2026.

Citește și: Crizele energetice din Transnistria pot deveni recurente, avertizează vicepremierul pentru reintegrare

Citeşte şi:  Ingeniozitate de deputat. Și-a pus mască împotriva guvernării

Primele operațiuni comerciale sunt planificate pe rute pilot care vor lega Atlanticul de Caraibe și America de Sud. Arhitectura navală a fost realizată de Dykstra Naval Architects, cunoscută pentru proiectul Maltese Falcon, în timp ce ingineria structurală și sistemele de propulsie auxiliară au fost dezvoltate de compania americană Glosten. Software-ul de autonomie și designul aripilor rigide sunt dezvoltate intern de Clippership.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii

O boală respiratorie extrem de contagioasă crește alarmant. 70% dintre statele americane au scăzut sub rata țintă de vaccinare de 95%. O boală respiratorie extrem...

Două filme ucrainene legate de război au intrat în lista scurtă pentru Premiile Oscar 2026

Două filme ucrainene despre război, „2000 de metri până la Andriivka” și „Am murit în Irpin”, au ajuns pe listele scurte pentru Premiile Oscar...

De ce sărbătorim, de fapt, Crăciunul pe 25 decembrie

Crăciunul este una dintre cele mai iubite sărbători din an, marcată de numeroase tradiții și obiceiuri. Încă din Antichitate, Crăciunul reprezintă nașterea lui Iisus...

Google lansează modelul rapid și accesibil Gemini 3 Flash, concurând direct cu OpenAI

Google a anunțat lansarea oficială a modelului Gemini 3 Flash, versiunea rapidă și mai accesibilă a celui mai recent model Gemini 3, disponibil deja...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.