Reacţii ale familiilor celor cinci milionari morţi în tragedia din Atlantic

Publicat:

Familiile celor cinci pasageri ai submersibilului pierdut duminică în apropierea epavei Titanicului, în Atlanticul de Nord, sunt în doliu vineri după anunţul imploziei micului submarin turistic a cărui dispariţie a antrenat vaste operaţiuni de căutare, transmite AFP, potrivit agerpres.

Rudele bogatului om de afaceri britanic de origine pakistaneză şi ale fiului său care au murit împreună cu ceilalţi trei pasageri în implozie şi-au exprimat “durerea profundă” pentru dispariţia lor.


Citeşte şi: Cine va plăti pentru refacerea Ucrainei după atâtea morți și distrugeri? Putin și Rusia trebuie să fie cei care să plătească – Black News

Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, şi fiul său Suleman, de 19 ani, făceau parte dintr-o familie care a fondat unul dintre cele mai de succes imperii industriale din Pakistan.

O altă familie îndoliată este cea a omului de afaceri britanic Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani, ale cărui rude au adus un omagiu magnatului aviaţiei, spunând, într-un comunicat, că acesta a fost un “explorator pasionat”, precum şi “un soţ iubitor şi un tată devotat celor doi fii ai săi”.

“Ceea ce a realizat în timpul vieţii lui a fost cu adevărat remarcabil şi dacă ne putem consola cu ceva în urma acestei tragedii este că l-am pierdut în timp ce făcea ceea ce iubea”, a transmis familia sa.

Paza de Coastă a SUA şi organizatorul expediţiei au anunţat joi că pasagerii submersibilului dispărut duminică au murit în “implozia catastrofală” a dispozitivului.

“Apreciem în prezent că patronul nostru, Stockton Rush, Shahzada Dawood şi fiul său, Suleman, Hamish Harding şi Paul-Henri Nargeolet sunt din nefericire morţi”, a indicat într-un comunicat compania americană OceanGate Expeditions, după patru zile de căutări care au ţinut cu sufletul la gură Statele Unite şi alte ţări.

“Câmpul de resturi” găsit de roboţii subacvatici utilizaţi în cadrul căutărilor în apropierea epavei legendare, la aproape 4.000 de metri adâncime, “este compatibil cu o implozie catastrofală” a submersibilului, a declarat contraamiralul John Mauger din cadrul Pazei de Coastă a SUA în timpul unui briefing de presă la Boston.

Mauger a indicat o “pierdere catastrofală” de presiune drept cauză a accidentului.

Wall Street Journal a scris joi seară că marina SUA a detectat duminică, la scurt timp după pierderea contactului cu dispozitivul, un semnal care indica probabila implozie a submersibilului.

Pe lângă Shahzada Dawood şi fiul său şi Hamish Harding, la bord se mai afla patronul OceanGate, americanul Stockton Rush, alături de fostul scafandru şi soldat de marină francezul Paul-Henri Nargeolet (77 de ani) – supranumit “Mr. Titanic”.

– “Veritabili exploratori” –

“Aceşti oameni au fost veritabili exploratori care împărtăşeau un spirit de aventură şi o pasiune profundă pentru explorarea şi protejarea oceanelor planetei”, a declarat OceanGate, “deplângând pierderea de vieţi omeneşti”.

Contraamiralul Mauger a prezentat “sincere condoleanţe” familiilor celor decedaţi.

În Marea Britanie, care a pierdut trei cetăţeni, ministrul de Externe James Cleverly a deplâns pe Twitter “ştirea tragică” şi şi-a exprimat “sprijinul” guvernului său şi “profunde condoleanţe” familiilor.

Supraveghere aeriană cu ajutorul aeronavelor C-130 sau P3, nave echipate cu roboţi subacvatici: mijloacele desfăşurate de forţele armate americane şi canadiene au continuat să ajungă joi la locul unde era staţionată Polar Prince, nava de unde a plecat submersibilul Titan. Suprafaţa de căutare acoperea 20.000 de kilometri pătraţi.

– Potenţială neglijenţă –

Titan, cu o lungime de aproximativ 6,5 metri, s-a scufundat duminică şi urma să reapară şapte ore mai târziu, însă contactul cu acesta s-a pierdut la mai puţin de două ore de la plecare. Aparatul avea o autonomie teoretică de oxigen de 96 de ore.

De la debutul operaţiunilor de căutare, duminică, au apărut detalii referitoare la OceanGate, compania fiind acuzată de potenţială neglijenţă în ceea ce priveşte siguranţa submersibilului său pentru turism subacvatic.

O plângere civilă formulată în Statele Unite în 2018 indică faptul că un fost director al companiei, David Lochridge, a fost concediat după ce a avut îndoieli serioase cu privire la siguranţa submersibilului. Potrivit acestui fost director de operaţiuni maritime, un hublou din partea frontală a dispozitivului a fost proiectat să reziste la presiunea la care a fost supus la adâncimi de 1.300 de metri, nu la 4.000 de metri.

Pentru 250.000 de dolari, ei s-au angajat într-o explorare a rămăşiţelor unuia dintre cele mai mari dezastre maritime ale secolului XX.

Citeşte şi: Cu părere de rău, America: India nu-ți va fi niciodată aliat – Black News

Titanicul s-a scufundat în 1912, în timpul călătoriei sale inaugurale, după ce s-a lovit de un aisberg, evenimentul provocând moartea a circa 1.500 de pasageri şi membri ai echipajului.

De la descoperirea sa, în 1985, epava a fost vizitată de oameni de ştiinţă, căutători de comori şi turişti.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Amenzi de milioane pentru șase companii petroliere. Sunt acuzate de înțelegeri de cartel

Amenzi de milioane pentru șase companii petroliere. Sunt acuzate de înțelegeri de cartel Consiliul Concurenței a amendat șase companii petroliere cu peste 480 de milioane...

Ruşii au închis o plajă populară la Marea Neagră după un atac ucrainean

Ruşii au închis o plajă populară la Marea Neagră după un atac ucrainean Accesul pe plajă în Novorosiisk, port rus la Marea Neagră, a fost...

Se modifică Legea bugetului pentru anul în curs

Se modifică Legea bugetului pentru anul în curs Indicatorii bugetari pentru anul curent la capitolele venituri, cheltuieli și deficit urmează a fi modificați. Comisia economie,...

Un român a fost arestat în Grecia pentru provocarea unui incendiu

Un român a fost arestat în Grecia pentru provocarea unui incendiu Un bărbat în vârstă de 38 de ani a fost arestat preventiv, marţi, în...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.