Dimensiunea școlii este strâns legată de calitate și de rezultatele elevilor, constată specialiștii din cadrul Ministerului Educației și Cercetării (MEC), care fac trimitere la rezultatele examenelor de la sfârșitul clasei a IX-a din acest an.
Citește și: Zeci de străini nu au fost lăsați să intre în țară în ultimele 24 de ore
Potrivit sursei citate, nota medie la examene pentru școlile cu mai puțin de 30 de elevi în gimnaziu a fost de 5,77, în timp ce în școlile mari, cu peste 600 de elevi, media a depășit 7,1.
„Pentru a soluționa aceste discrepanțe, se propune reorganizarea instituțiilor cu sub 35 de elevi în clasele gimnaziale – în școli primare, reorganizarea celor cu sub 30 de elevi în școli primare–grădinițe, transformarea școlilor primare-grădinițe, cu mai puțin de 10 elevi, în grădinițe. Această prevedere se conține în Proiectul de lege privind modificarea Codului Educației, document care se află în prezent în consultări publice”, propun specialiștii din cadrul MEC.
Reforma ar putea viza în total aproximativ de 1328 de elevi, adică mai puțin de 0,5% din cei peste 330.000 de elevi din țară. În baza criteriilor propuse, ar urma să fie reorganizate 73 de școli, dintre care 10 să fie transformate în grădinițe, 43 – în școli primare și 17 – în școli primare-grădinițe. Numărul total de școli vizate reprezintă aproximativ 6% din numărul total de instituții publice școlare din țară.
Totodată, 76% dintre elevii din școlile care ar urma să fie reorganizate se vor deplasa pe distanțe mai mici de 10 km până la noua școală și doar 7%, adică 87 de elevi, vor avea de parcurs mai mult de 15 km.












