Românii, nemulţumiţi de funcţionarii publici: Lipsa pregătirii și comportament nepoliticos

Publicat:

Românii, nemulţumiţi de funcţionarii publici: Lipsa pregătirii și comportament nepoliticos

În cadrul campaniei „STOP abuzurilor funcționarilor publici”, inițiată de FACIAS, s-a realizat un chestionar pentru a evalua experiențele cetățenilor cu funcționarii publici și pentru a identifica soluții pentru îmbunătățirea relației dintre aceștia și instituțiile statului. 

Din analiza răspunsurilor primite, a fost identificat top 5 instituții publice în care cetățenii au raportat cele mai multe experiențe neplăcute. Acestea sunt, în ordinea numărului de plângeri: Primărie, Casa de pensii, ANAF, Ministere, Inspectoratul Școlar, potrivit stiripesurse.


Citește și: Crește nemulțumirea rușilor. Putin nu a mai fost așa de puțin popular de la mobilizarea parțială din 2022

Exemple de experiențe neplăcute raportate de cetățeni includ:

– ANAF: Refuzul de îndeplinire a atribuțiilor, comportament nepoliticos, lipsa de pregătire, ineficiență, lipsă de interes;

– Casa de pensii: Lipsa de pregătire,

– Inspectoratul Școlar: Refuzul de a acorda îndrumare, refuzul de îndeplinire a atribuțiilor, lipsa de pregătire,

– Ministere: Lipsa de pregătire,

– Primărie: Lipsa de pregătire, ineficiență, lipsă de interes.

În ceea ce privește depunerea plângerilor oficiale, aproximativ 40,8% dintre respondenți au depus plângeri, în timp ce 59,2% nu au depus nicio plângere. Din plângerile depuse, următoarele rezultate au fost raportate:

– Sesizarea a fost clasată (respinsă): 36,3% din cazuri,

-Nu am primit niciun răspuns la sesizare,

– 36,3% din cazuri,

Citește și: Vladimir Zelenski: Ucraina are ”nevoie de o nouă energie” după doi ani şi jumătate de război cu Rusia

– Sesizarea a fost admisă dar fără ca funcționarul public să fi fost sancționat într-un mod concret: 24,8% din cazuri,

– Sesizarea a fost admisă și funcționarul public a fost sancționat: 2,6% din cazuri.

FACIAS subliniază că o relație normală între cetățean și instituțiile publice ar trebui să se bazeze pe transparență, respect reciproc și eficiență. Cetățenii au dreptul să primească informații clare și corecte, să fie tratați cu respect și să beneficieze de servicii publice eficiente. Funcționarii publici trebuie să respecte principiile de etică și profesionalism, să ofere asistență adecvată și să trateze fiecare cetățean cu imparțialitate.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Două filme româneşti, selectate la Festivalul Internaţional de Film Toronto (TIFF), sunt susţinute de Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc

Două filme româneşti, selectate la Festivalul Internaţional de Film Toronto (TIFF), sunt susţinute de Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc Două filme româneşti selectate la...

Patti Scialfa, soţia lui Bruce Springsteen, a dezvăluit că are leucemie

Patti Scialfa, soţia lui Bruce Springsteen, a dezvăluit că are leucemie Muziciana Patti Scialfa, soţia lui Bruce Springsteen, a dezvăluit în documentarul „Road Diary: Bruce...

Megastarul rap Kendrick Lamar va fi capul de afiş al spectacolului din pauza Super Bowl 2025

Megastarul rap Kendrick Lamar va fi capul de afiş al spectacolului din pauza Super Bowl 2025 Vedeta rap Kendrick Lamar va apărea pe cea mai...

Raportul Draghi: Lipsa creșterii productivității – o ‘provocare existențială’ pentru Europa

Raportul Draghi: Lipsa creșterii productivității - o 'provocare existențială' pentru Europa Europa se confruntă cu o "provocare existențială" de a-și crește productivitatea, se arată în...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.