S-a aflat cauza tragediei aviatice din Indonezia: Greșeli de întreținere și erori de pilotaj!

Publicat:

Anchetatorii indonezieni au descoperit că greşeli în mentenanţă şi erori ale piloţilor au jucat un rol central în prăbuşirea unui Boeing 737 MAX Lion Air anul trecut, a relatat ziarul The Wall Street Journal, citat luni de DPA, potrivit agerpres.

Avionul s-a prăbuşit în mare la 11 minute după decolare de pe aeroportul internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta la 29 octombrie. Toţi cei aflaţi la bord se presupune că au murit.


Citește și: Taifunul Tapah face ravagii în Japonia: 30 de oameni au fost răniți!

Raportul preliminar privind prăbuşirea, care este de aşteptat să fie publicat la jumătatea lunii noiembrie, identifică o serie de erori ale piloţilor şi greşeli în mentenanţă ca factori care au provocat accidentul, scrie ziarul duminică.

Concluziile sunt în concordanţă cu un raport preliminar publicat de Comitetul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (KNKT) din Indonezia în noiembrie.

Preşedintele KNKT Soerjanto Tjahjono a refuzat să comenteze constatările raportului.

“Nu ştim cine a furnizat aceste informaţii”, a declarat el pentru DPA luni, adăugând că raportul final este de aşteptat să fie publicat la începutul sau mijlocul lunii noiembrie.

Anchetatorii americani se pregătesc să publice recomandări de siguranţă separate variind de la îmbunătăţirea abilităţilor manuale de zbor ale piloţilor până la verificarea proiectelor de noi aeronave de către Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), potrivit ziarului.

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA este de aşteptat să ceară îmbunătăţiri ale antrenamentului în cabină şi în luarea deciziilor echipajului pentru a asigura că piloţii ştiu ce să facă atunci când sistemele automate funcţionează defectuos sau sunt oprite, potrivit ziarului american.

KNKT a declarat în raportul său preliminar că pilotul zborului Lion Air prăbuşit a încercat să recapete controlul asupra avionului în timp ce semnale eronate de la senzori ar fi împins în jos botul aparatului.

Citește și: Hassan Rohani denunță prezenţa ‘forţelor străine’ în Golf

Anchetatorii au analizat rolul unei noi caracteristici la avioanele Boeing, cunoscută sub numele de Sistem de mărire a caracteristicilor de manevră (MCAS), în cazul prăbuşirii.

Sistemul a fost instalat de Boeing pe ultima generaţie de 737 pentru a împiedica botul avionului să ajungă prea sus şi aparatul să stea.

Dar în incidentul ce a implicat avionul Lion Air, se pare că botul a fost împins în jos după ce au fost primite informaţii eronate de la senzori.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Ploile torențiale fac ravagii în Nepal: cel puțin 11 oameni au murit

Cel puțin 11 persoane au decedat în Nepal în urma inundațiilor și alunecărilor de teren provocate de ploile torențiale care au durat zile întregi,...

Dezastru pentru Rusia: În Ucraina a pierdut mai mulți soldați decât în al Doilea Război Mondial (Raport SUA)

Dezastru pentru Rusia: În Ucraina a pierdut mai mulți soldați decât în al Doilea Război Mondial (Raport SUA) Între 462.000 și 728.000 de soldați ruși...

VIDEO/ Președintele Recep Tayyip Erdogan este în vizită-fulger în Germania, pentru a participa la partida Turcia-Olanda

VIDEO/ Președintele Recep Tayyip Erdogan este în vizită-fulger în Germania, pentru a participa la partida Turcia-Olanda Președintele turc, Recep Erdogan, a fost în tribunele stadionului...

VIDEO – Sărbătoarea de San Fermin a început la Pamplona

Sărbătoarea de San Fermin a început la Pamplona Cu o maree umană în alb şi roşu, oraşul Pamplona, din Nordul Spaniei, a deschis sâmbătă cele...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.