Ministerul Educației și Cercetării (MEC) va crea o platformă consultativă dedicată educației parentale, cu scopul de a îmbunătăți procesul educațional pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES). Inițiativa a fost anunțată în cadrul Săptămânii Educației și vizează consolidarea comunicării și colaborării cu părinții.
Regulamentul de funcționare al noii platforme a fost deja aprobat, iar potrivit Inga Grosu, consultant principal în cadrul MEC, vor fi constituite grupuri de lucru pentru elaborarea unor programe de parenting: „Prin această platformă, ne dorim să fim mai aproape de părinți și de necesitățile acestora”, a declarat ea.
Ministerul mai are în plan dotarea celor 95 de centre de resurse cu tehnologie asistivă pentru elevii cu dizabilități severe — mentale, auditive și vizuale —, precum și dezvoltarea unităților de educație incluzivă. De asemenea, autoritățile intenționează să actualizeze cadrul normativ din domeniu și să continue instruirea personalului didactic.
În anul 2024, aproximativ 2500 de cadre didactice au fost formate în domeniul educației incluzive, în aspecte ce țin de prevenirea și gestionarea situațiilor de risc, intervenția în cazuri de violență și menținerea stării de bine la locul de muncă.












