Stadiul lucrărilor la podurile peste Bâc și calea ferată Chișinău – Ungheni este de aproximativ 50%
Stadiul lucrărilor la podurile peste Bâc și calea ferată Chișinău – Ungheni este de aproximativ 50%
Administrația de Stat a Drumurilor informează opinia publică despre faptul că continuă lucrările de reabilitare la obiectivele de pe centura municipiului Chișinău, parte a drumul național M1 PTF Leușeni – Chișinău – Dubăsari – PTF Goianul Nou, km 94 – 95, Etapa II:
Stadiul fizic de execuție în prezent este următorul:
podul peste râul Bâc – 50%;
pasajul peste calea ferată – 45%;
drumul principal M1 – 60%;
drumurile de acces la nodul rutier – 55%;
consolidarea albiei râului Bâc – 35%.
Acest proiect este complex și include următoarele lucrări în desfășurare:
construcția a circa 2 km de drum (inclusiv drum de acces zona Pruncu (denivelat), str. Pietrăriei, bretele de acces str. Calea Ieșilor, acces s. Ghidighici);
construcția a 2 poduri (un pod de încrucișare cu lungimea de circa 80 m, lățimea circa 14 m, care denivelat asigură traversarea r. Bâc, și a drumului de acces spre str. Pietrăriei);
benzi de circulație (la ambele poduri) 2 x 3,75 m;
trotuar pe stânga (la ambele poduri) 1.50 m;
sistem modern de iluminat electric exterior, cu montarea a 52 de piloni, corpuri de iluminat, instalarea a cca 2 km de cablu pentru acesta;
regularizarea albiei rîului Bâc pe o lungime de cca 1 km, inclusiv consolidarea acesteia;
zid de sprijin din gabioane, cu o lungime de 150 m;
construcția a 5 podețe;
stație de epurare a apelor pluviale.
Valoarea proiectului constituie circa 183.681 mln lei, bani alocați din mijloacele financiare ale fondului rutier.
ASD reiterează importanța strategică a acestui proiect de infrastructură care va aduce îmbunătățiri semnificative pentru fluidizarea traficului pe drumul M1, minimizarea ambuteiajelor în zonă și îmbunătățirea siguranței rutiere.
Astfel, se va reduce timpul de călătorie pentru traficul care ocolește capitala, precum și pentru șoferii care fac naveta din localitățile apropiate și alte suburbii.