Reţelele sociale au devenit principala sursă de informare pentru tinerii elveţieni, care aproape că au renunţat la televizor, potrivit barometrului media pe 2019 publicat marţi de Oficiul Federal pentru Comunicaţii (Ofcom), relatează AFP, potrivit agerpres.
La nivelul întregii populaţii, televiziunea rămâne principalul mijloc mass-media utilizat pentru formarea de opinie, urmată de radio, presa scrisă, ştirile online şi reţelele sociale.
Citește și: Polițistul acuzat de moartea Breonnei Taylor pledează nevinovat
Cu toate acestea, micul ecran este în mare parte abandonat de tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani.
Cu o pondere de 34%, reţelele sociale exercită cea mai mare influenţă asupra formării de opinie în rândul tinerilor elveţieni, înaintea radioului (21%), a presei online (18%), a presei scrise (16%) şi televiziunii (11%).
Această tendinţă este şi mai accentuată în partea francofonă a ţării (vest), unde reţelele sociale reprezintă aproape jumătate (45%) din puterea de influenţă a opiniei în această grupă de vârstă.
Influenţa presei online asupra formării opiniei tinerilor elveţieni a evoluat diferit de la o regiune lingvistică la alta, progresând mai puternic în partea vorbitoare de limbă italiană (sud) decât în partea francofonă, în timp ce a scăzut în rândul comunităţilor germanofone.
Citește și: DEMIS de guvernul de la Madrid, Quim Torra continuă lupta pentru independența Cataloniei
Programul Ofcom de monitorizare a mass-media din Elveţia examinează, de asemenea, situaţia proprietăţii şi a acţionariatului pe piaţa mass-media. Trei noi dispariţii de pe piaţă au fost înregistrate în 2019, comparativ cu şase în 2018.
Ofcom consideră că populaţia elveţiană dispune încă de o ofertă media “suficient de variată” pentru a-şi acoperi nevoile de informaţii prin diverse surse. “Cu toate acestea, regruparea redacţiilor sau a structurilor organizatorice complete a condus probabil la o reducere a diversităţii conţinutului, cel puţin în ceea ce priveşte informaţiile supraregionale”, se menţionează într-un comunicat.