Tot mai puțini moldoveni aleg transportul feroviar, iar transportul de mărfuri se orientează tot mai mult către rutele rutiere și maritime.
Datele Biroului Național de Statistică arată că, în primele nouă luni ale anului, trenurile din Republica Moldova au transportat doar 232 de mii de persoane, în scădere cu 49 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul transportului de mărfuri a scăzut cu 1,3 la sută, iar parcursul acestora cu 2,4 la sută, Calea Ferată a Moldovei reprezentând doar 13,4 la sută din totalul mărfurilor transportate, potrivit agrotv.
Citește și: Stăuceni primește finanțare de la UE
Directorul Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, a declarat că reformele în cadrul CFM nu vizează concesionarea întreprinderii, ci modernizarea proceselor interne. Schimbarea conducerii este considerată un pas esențial pentru relansarea căii ferate, urmând implementarea unor măsuri precum delimitarea bunurilor imobile și automatizarea sau eliminarea unor puncte de deservire ineficiente.
Reformele vizează eficientizarea activității trenurilor, reducerea costurilor și creșterea performanței transportului de pasageri și mărfuri. Cojuhari a subliniat că, deși procesul este unul complex, măsurile deja inițiate vor permite CFM să devină mai competitivă și să ofere servicii mai bune în viitor.












