X

Tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii va avea 93,3 kilometri, 100 de poduri și 14 tuneluri

Tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii va avea 93,3 kilometri, 100 de poduri și 14 tuneluri

Tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii va costa 5 miliarde de euro. Proiectul arterei care va trece prin județ are în vedere construirea unui număr de 100 de poduri și 14 tunele

În cursul zilei de ieri, 11 iulie 2024, în Sala Mare a Palatului Roznovanu, a avut loc dezbaterea publică privind procedura de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni”, parte din A8, propus a fi amplasat pe teritoriul județului Iași. În cadrul întâlnirii au participat atât reprezentanți ai CNAIR și ai firmei de proiectare Consitrans SRL, cât și președintele CJ Iași, Costel Alexe, primarul Mihai Chirica, dar și localnici care dețin imobile în proximitatea viitoarei autostrăzi, scrie presa de peste Prut.

Citeşte şi: Sfârşitul unui summit NATO bântuit de vârsta lui Joe Biden – Stiripesurse.md

În cadrul întâlnirii, a fost prezentat traseul celor 93,3 kilometri. Lungimea autostrăzii Iașului va fi de 93,3 km, iar traseul a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km). În ceea ce privește segmentul din județul Iași, sunt prevăzute 100 de poduri și 14 tunele. Prezent în cadrul dezbaterii publice, Ștefan Popescu, evaluator de mediu, a transmis faptul că ariile protejate au fost identificate.

Tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii va avea 93,3 kilometri, 100 de poduri și 14 tuneluri

Tunelurile vor avea o lungime de 6 kilometri

Lungimea celor 14 tunelurilor va fi de aproximativ 6 kilometri. Cea mai mare activitate este la începutul traseului, pe segmentul din comuna Moțca, unde sunt pantele mai mari, iar legăturile între autostradă și drumurile locale s-au făcut aproape de nivelul acestora din cauza faptului că nu pot fi construite tuneluri în zonă, fiind distanța de nivel foarte mare. În ceea ce privește termenul de execuție a autostrăzii, acesta este estimat la 36 de luni.

Studiul arheologic a fost realizat, însă va fi făcută o monitorizare pe perioada lucrărilor, astfel, în momentul în care apare un sit ce nu este prevăzut în documentație, constructorul va permite descărcarea arheologică. Studiul este aprobat de Ministerul Culturii.

„Este un proiect important. O autostradă de 93 de kilometri, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Suntem în faza finală a aprobării studiului de fezabilitate”, a declarat Ionuț Răileanu, director tehnic, titularul proiectului.

Precizăm faptul că dezbaterea publică în procedura de emitere a acordului de mediu este prevăzută de Legea 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private (cu modificările și completările ulterioare) și are ca scop informarea și consultarea publicului cu privire la proiectul de investiție și concluziile evaluării impactului acestuia asupra mediului. Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (parte din A8), propusă a fi amplasat pe teritoriul județului Iași, va străbate Unitățile Administrativ Teritoriale din comunele Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.

Tags: Autostrada Unirii
Știrile zilei