Trump, MANĂ CEREASCĂ pentru canalele de ştiri! Plecarea lui de la Casa Albă aruncă-n aer audienţele

Publicat:

Dintre toate profețiile și predicțiile lui Donald Trump – că Mexicul va plăti pentru un zid de frontieră, coronavirusul va dispărea spontan sau că va fi reales uşor – cel puțin una nu a fost complet greșită, scrie The Washington Post.

‘Ziarele, televiziunea, toate formele de mass-media se vor prăbuşi dacă nu sunt acolo’, a declarat el în 2017, ‘pentru că fără mine, ratingurile lor vor fi în picaj’.


Abia după două luni de epocă post-Trump, canalele de știri pierd într-adevăr o mare parte din audiență și cititorii pe care i-au câștigat în timpul președinției sale haotice. Cu alte cuvinte, cucuiul lui Trump al jurnalismului ar putea ceda în față unei crize.

După un record stabilit în ianuarie, traficul celor mai populare site-uri de știri mainstream, inclusiv The Washington Post, a scăzut în februarie, potrivit datelor furnizate de ComScore. În general, site-urile de topau înregistrat o scădere faţă de februarie anul trecut, când pandemia a devenit o poveste de știri internaționale majore.

De exemplu, la The Post numărul de vizitatori unici a scăzut cu 26% din ianuarie până în februarie şi cu 7% faţă de aceeaşi perioadă, din urmă cu un an. The New York Times a pierdut 17 procente comparând cu ianuarie şi 16 procente dacă ne uităm la cifrele din februarie, anul trecut.

Povestea este în mare parte aceeași pentru știri prin cablu și difuzare. Audiențele au crescut în timpul pandemiei primăvara și vara trecută, au rămas ridicate în toamnă, în timp ce Trump încerca să lupte împotriva înfrângerii sale electorale cu afirmații false de fraudă electorală, și s-a umflat în primele săptămâni ale anului 2021, când o mulțime a atacat Capitoliul, iar Trump a devenit primul președinte din istorie pus sub acuzare și achitat de două ori.

Acum, că Joe Biden este la Casa Albă și Trump a dispărut, în esență, din ciclul de știri, mulți dintre acei telespectatori au încetat să mai urmărească noutăţile din viaţa politică americană.

Cea mai profund afectată rețea este CNN. După ce şi-a depășit rivalii Fox News și MSNBC în ianuarie, rețeaua a pierdut 45 la sută din audiența sa prime-time în ultimele cinci săptămâni, potrivit Nielsen Media Research. Audiența MSNBC a scăzut cu 26% în aceeași perioadă. Fox News – cel mai prietenos post pentru Trump dintre cele trei rețele în prim-time – a recâștigat, în esență, poziția sa de lider; ratingurile sale au scăzut cu doar 6% faţă de primele săptămâni ale anului. Rețelele de cablu au refuzat să discute despre aceste cifre la care face referie acest articol.

Este puțin probabil ca directorii mass-media să se aștepte la cererea furibundă de știri din 2020 și de la începutul anului 2021 să dureze la nesfârşit. Acea perioadă a fost una dintre cele mai importante în memoria vie, cuprinzând debutul unei pandemii, colapsul aproape instantaneu al economiilor naționale și globale, un val de proteste rasiale în justiție și alegeri prezidențiale americane care au culminat cu un proces de insurecție și impeachment. Totul i-a condus pe oameni la televizoare, laptopuri și telefoane cu groază și fascinație.

De atunci, multe economii s-au redresat parțial, lansarea vaccinurilor anti coronavirus a ridicat speranțe pentru încetarea pandemiei, iar Biden a guvernat într-un mod mult mai discret decât predecesorul său.

‘Nivelul de dramă și tensiune în întreaga țară a scăzut considerabil’, a declarat Howard Polskin, care urmărește site-urile conservatoare și de dreapta prin intermediul site-ului său, TheRighting. El a spus că ar fi fost șocat dacă consumul de știri nu ar fi scăzut în consecință.

Cu toate acestea, organizațiile de știri au beneficiat în mod clar de un ‘efect Trump’ cu mult înainte de pandemie.

În 2014, cu un an înainte ca Trump să-și anunțe candidatura, cele trei rețele de știri prin cablu au atras în medie 2,8 milioane de telespectatori pe noapte în timpul orelor de vârf. Până în 2019, al treilea an de mandat al lui Trump, acest număr aproape s-a dublat, ajungând la 5,3 milioane în fiecare noapte.

Ascensiunea lui Trump a fost atât de strâns legată de succesul companiilor de știri, încât unii au acuzat rețelele că i-au permis acestuia să-și transmită la nesfârșit discursurile de rasism și sexism în ceea ce înseamnă publicitate politică gratuită. Președintele CNN, Jeff Zucker, și-a exprimat regretele la sfârșitul campaniei din 2016 cu privire la relatările rețelei sale, dar a recunoscut ulterior că aceste poveşti au atras telespectatori. “Am văzut că, de fiecare dată când te desparți de povestea lui Trump și acoperi alte evenimente din această eră, audiența dispare”, a spus el în 2018.

O mână de ziare de top îi pot mulțumi, de asemenea, lui Trump, cel puțin parțial, pentru o creștere bruscă a abonamentelor digitale în ultimii cinci ani. New York Times și-a început mandatul cu 3 milioane de astfel de abonați și l-a încheiat cu 7,5 milioane. Post și-a triplat baza de abonați la peste 3 milioane în timpul administrației sale.

Unele organizații naționale mai mici de știri au beneficiat de FURIOSUL Trump, care a atacat în mod obișnuit mass-media ca fiind ‘inamicul poporului’. Vanity Fair a avut 13.000 de noi abonați în 2016, după ce Trump a postat pe Twitter o reacție furioasă la recenzia din revistă, “Steakhouse- ul său din New York”. The Atlantic şi-a atras un val de noi abonați după ce Trump a răspuns cu bucurie concedierilor de la revistă în luna mai a anului trecut, și încă mai mulți abonați în septembrie, după ce a raportat că președintele a numit soldații uciși în luptă ‘ratați’ și ‘fraieri’.

Trump nu a ajutat însă organizațiile regionale de știri și ziarele locale, care au continuat să piardă publicitate, audiență și locuri de muncă în timpul președinției sale. Orice mică creștere de vânzare experimentată recent a venit de la relatările despre coronavirus pentru comunitățile lor, a declarat Rick Edmonds, mass-media-analist de afaceri pentru Institutul Poynter, o fundație de jurnalism-educație.

Dar pe scena națională, diversele scandaluri și izbucniri ale lui Trump i-au ajutat pe reporteri să-şi construiască CV-uri, să vândă cărți, să vândă comentarii profitabile și să câștige premii. Jurnaliștii au câștigat o duzină de premii Pulitzer pentru relatările legate de Trump între 2017 și 2020, inclusiv pentru investigații privind taxele lui Trump, legăturile campaniei sale cu Rusia, organizațiile sale de caritate suspecte și presupusele plăți de bani pentru două femei înainte de alegerile din 2016.

Obsesia presei pentru orice legat de Trump în cele din urmă a dezvoltat o calitate păpuşă matryoshka. În 2018, Showtime a lansat un documentar în patru părți “despre New York Times în era Trump”. The Times a pus un critic TV să-l revizuiască.

Cel mai bun editor al The Times, Dean Baquet, a recunoscut într-un interviu că Trump a fost bun pentru rezultatul din presă. Dar el a spus că Times a produs povești de succes în aceeași perioadă care nu au avut nimic de-a face cu președintele, cum ar fi investigația despre Harvey Weinstein, câștigătoare de Pulitzer. Și el a descris ‘apogeul Trump’ ca fiind în esență sănătos. ‘Audiența noastră a crescut în ultimii patru ani pentru că oamenii au ajuns să înțeleagă că jurnalismul independent și agresiv este important pentru democrație’, a declarat Baquet. ‘Și sincer democrația a fost contestată.’

Există încă o mulțime de provocări (și o mulțime de știri) într-o democrație post-Trump, desigur. Dar până în prezent, Casa Albă a lui Biden nu a produs zilnicele indignări pe Twitter, schimbări de opinie de la oră la oră și controverse fără sfârșit, care au umplut coloane de ziar și grila de știri prin cablu, aşa cum se întâmpla nu cu mult timp în urmă.

Cum să umpli golul lăsat de Trump? Poate cu mai mult jurnalism, a declarat Cameron Barr, redactor executiv interimar la The Post.

Acest ziar se află în mijlocul celei mai mari angajări din istoria sa, cu peste 1.000 de jurnaliști în redacția sa și intenționează să adauge încă 150 de angajați. Barr a declarat că extinderea va genera o acoperire mai mare a problemelor rasiale și de identitate, precum și a știrilor de afaceri și internaționale și că centrele de breaking-news din Seul și Londra vor permite ziarului să urmărească știrile non-stop.

În ceea ce privește Casa Albă: ‘Intenționăm să relatăm despre acest președinte la fel de agresiv cum am făcut-o cu predecesorii săi’, a declarat Barr.

Alții ar prefera ca organizațiile de știri să abordeze acalmia pentru a reflecta asupra relatărilor din era Trump și să învețe din greșelile pe care le-ar fi făcut.

Andrew Tyndall, care a scris un buletin informativ de urmărire a știrilor de rețea din 1987, a declarat că ultimii ani de știri constante și audienţa masivă au indus în eroare companiile mass-media şi le-a făcut să creadă că ar putea “să apeleze la toată lumea.” Ei ar putea amesteca reportaje profunde și atente cu titluri în stil tabloid despre ultima ieşire vulcanică a lui Trump și să urmărească liniştiţi cum publicul lor creşte în consecinţă.

‘Dispariția lui Trump reprezintă o perioadă de recalculare pentru moştenirea presei”, a spus Tyndall. “În sufletul lor, ei se consideră autoritari sau tabloide? Joe Biden nu le va oferi același bilet de voie care că le permită să mai facă diferența.’

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

VIDEO – Situație ciudată în centrul Pământului: Nucleul și-a inversat rotația

VIDEO - Situație ciudată în centrul Pământului: Nucleul și-a inversat rotația În adâncul Pământului se află nucleul, o minge metalică solidă care se rotește independent...

OMS: Spitalele din Republica Moldova sunt pregătite pentru situaţii de urgență

OMS: Spitalele din Republica Moldova sunt pregătite pentru situaţii de urgență Spitalele din Republica Moldova sunt pregătite pentru situaţii de urgență conform protocoalelor Organizaţiei Mondiale...

Războiul cognitiv, noul câmp de luptă al NATO. Soluțiile unui expert pentru combaterea dezinformării

Războiul cognitiv, noul câmp de luptă al NATO. Soluțiile unui expert pentru combaterea dezinformării La summitul său apropiat, marcând 75 de ani de la înființarea...

Doi părinți din stânga Nistrului și-au găsit copilul de un an, blocat în mașină. Ce a urmat

Doi părinți din stânga Nistrului și-au găsit copilul de un an, blocat în mașină. Ce a urmat Emoții puternice pentru un cuplu din stânga Nistrului,...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.