Twitter va eticheta şi va reduce vizibilitatea tweeturilor care trimit la presa de stat din Rusia

Publicat:

Twitter va adăuga etichete şi va reduce vizibilitatea tweeturilor care includ conţinut provenit de la mass-media ruse afiliate statului precum RT şi Sputnik, a anunţat luni platforma de social media, potrivit Reuters, scrie agerpres.  

Compania a precizat că de joi, ziua în care a avut loc invazia rusă a Ucrainei, au fost publicate zilnic peste 45.000 de tweeturi de la utilizatori care distribuie astfel de link-uri. Twitter a explicat că, în acest fel, cea mai mare parte a conţinuturilor aparţinând mediei afiliate statului provine de la persoane fizice care distribuie materiale şi nu de la conturile propriu-zise ale mass-media afiliate statului, care sunt deja etichetate.


Citește și: Lavrov şi-a anulat deplasarea la sediul ONU din Geneva

Mass-media controlate de stat, care reprezintă de mult timp o prezenţă contestabilă pe majoritatea platformelor de socializare, au devenit un câmp de luptă important în confruntarea Moscovei cu companii din domeniul big tech pe perioada crizei ucrainene.

Săptămâna trecută, Rusia a anunţat că va restricţiona parţial Facebook întrucât îi cenzurează publicaţiile, o decizie despre care compania spune că a survenit în urma refuzului său de a da curs solicitărilor autorităţilor ruse privind sistarea verificării independente a faptelor, precum şi aplicarea unor etichete pe conţinutul unor organizaţii media deţinute de stat.

Twitter, care s-a confruntat cu încetiniri punitive ale serviciului său în Rusia, a spus sâmbătă că site-ul său este restricţionat pentru utilizatorii de pe teritoriul rusesc.

Google, deţinut de Alphabet Inc, şi Meta, compania-mamă a Facebook, au restricţionat de asemenea media rusească controlată de stat de a mai câştiga bani din reclame rulate pe aceste platforme.

Twitter a precizat că eticheta va fi aplicată automat oricăror tweeturi însoţite de un URL al website-ului unei entităţi media afiliate statului. Va reduce totodată vizibilitatea acestor tweeturi nerecomandându-le utilizatorilor şi excluzându-le din funcţia ”Top Search”.

Citește și : Teheranul aşteaptă anumite ‘decizii politice’ ale Occidentului

Compania a început să eticheteze şi să ”dezamplifice” conturile afiliate statului din Rusiei şi din alte state în 2020. A oprit propagarea reclamelor de pe conturi deţinute de RT şi Sputnik în 2017 după alegerile prezidenţiale din SUA, iar în 2019 a interzis publicitatea din partea tuturor media susţinute de stat.

Twitter a spus că începe să adauge noile etichete pe tweeturi care trimit la conţinuturi ale presei ruse de stat, dar că intenţionează să adauge etichete şi pe alte entităţi susţinute de stat din alte ţări în săptămânile viitoare.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Zelenski anunţă o nouă strategie pentru a diminua influenţa Rusiei în Marea Neagră

Zelenski anunţă o nouă strategie pentru a diminua influenţa Rusiei în Marea Neagră Ucraina intenţionează să diminueze influenţa rusă în partea de vest a Mării...

O faimoasă stațiune din Italia este nevoită să refuze turiști din cauză că nu mai are suficientă apă

O faimoasă stațiune din Italia este nevoită să refuze turiști din cauză că nu mai are suficientă apă Așezat în vârful unui deal de pe...

Care sunt țările din Europa unde poți fi plătit pentru a fi bunic

Care sunt țările din Europa unde poți fi plătit pentru a fi bunic În unele țări europene, a fi bunic a devenit o ocupație plătită....

Tot mai multe sate din Republica Moldova aleg să se înfrățească cu localități din România. Care ar fi scopul

Tot mai multe sate din Republica Moldova aleg să se înfrățească cu localități din România. Care ar fi scopul Tot mai multe sate din Republica...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.