X

Un tribunal din Hamm RESPINGE cererea de compensaţii suplimentare în cazul avionului Germanwings prăbuşit în Alpi

Un tribunal din Germania a respins marţi procesul intentat de familiile îndoliate ale celor care au murit în urma prăbuşirii unui avion al companiei low-cost Germanwings în munţii Alpi, în urmă cu şase ani, informează dpa, potrivit agerpres.

Procesul era menit să obţină compensaţii suplimentare pentru durerea şi suferinţa produse.

Citeşte şi: Tot mai mulţi canadieni votează anticipat – Black News

Judecătorii Curţii Superioare Regionale (OLG) din Hamm au respins apelul înaintat de mai multe rude care au cerut compensaţii suplimentare în valoare de 30.000 de euro din partea companiei-mamă a Germanwings, Lufthansa.

În decizie, judecătorii OLG au confirmat hotărârea anterioară a Curţii Regionale din Essen. Ei au susţinut punctul de vedere conform căruia supervizarea medicală a piloţilor cădea în sarcina autorităţilor statului. Ţinând cont de aceasta, compania Lufthansa nu este cea căreia trebuie să i se ceară compensaţii, cereri care, potrivit OLG, de asemenea nu sunt suficient susţinute.

Pe 24 martie 2015, un avion transportând 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului s-a prăbuşit în Alpii francezi, toate persoanele aflate la bord pierzându-şi viaţa. Potrivit anchetatorilor francezi, copilotul Andreas Lubitz, care suferea de probleme psihice, ar fi prăbuşit în mod intenţionat aeronava. Victimele proveneau din 17 ţări, Germania şi Spania înregistrând cei mai mulţi morţi.

Reclamanţii au acuzat Lufthansa de neglijenţă în examinările medicale şi au apreciat că toate compensaţiile care au fost plătite până acum pentru durere şi suferinţă nu au fost suficiente.

Citeşte şi: Prelaţii din Georgia, SPIONAŢI de serviciile de informaţii ale acestei ţări – Black News

Dacă medicii din cadrul companiei aviatice şi-ar fi făcut treaba cum trebuie, o boală mentală gravă a unui copilot ar fi fost recunoscută şi licenţa lui de zbor ar fi fost anulată, au susţinut procurorii.

Însă judecătorii au respins marţi acest raţionament. Ei au argumentat că nu Lufthansa, ci autorităţile federale aveau responsabilitatea acestor controale, în condiţiile în care Oficiul Federal al Aviaţiei (LBA) era responsabil de evaluarea capacităţilor pentru zbor ale piloţilor.

Decizia nu este definitivă. 

Tags: Andreas LubitzGermanwingsLufthansaOficiul Federal al Aviaţiei (LBA)
Categorii: Diaspora