X

Vânzările Renault au scăzut pentru al patrulea an consecutiv

Producătorul auto francez Renault a anunţat marţi că vânzările brandului său principal au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unităţi, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, transmite Reuters, potrivit agerpres.

Grupul Renault, care a avut o evoluţie mai slabă decât a celor mai mulţi rivali în timpul crizei provocate de COVID-19 şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, este în mijlocul unui plan de redresare, menit să majoreze profiturile.

Citeşte şi: Mai multe ţări doresc ridicarea recentelor sancţiuni ‘punitive’ israeliene impuse Palestinei – Black News

Renault se bazează pe vehiculele electrice şi cele cu marjă mai ridicată de profit pentru a stimula creşterea.

În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unităţi, un avans de 12% faţă de 2021.

Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.

Separat, într-un comunicat remis Agerpres, compania a informat că din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unităţi au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanţei puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%).

În conformitate cu ambiţiile sale de a obţine cel mai ecologic mix de pe piaţa europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault şi-a majorat ponderea vehiculelor electrificate cu nouă puncte faţă de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice şi hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piaţă este de 31%, se arată în comunicatul producătorului auto francez.

De asemenea, Renault a informat că “şi-a atins obiectivul de retail, cu mai mult de unul din două vehicule vândute către clienţi persoane fizice. Mixul de retail a crescut cu opt puncte faţă de 2021 pentru a ajunge la 51%, ceea ce reprezintă şapte puncte faţă de media pieţei. Cota Renault pe piaţa de retail s-a îmbunătăţit cu 0,3 puncte faţă de 2021, până la 6,1% în Europa”.

Pe piaţa europeană de vehicule utilitare, Renault a ajuns pe locul doi, cu o cotă de piaţă stabilă de 14,4%. În 2022, Renault şi-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV şi Noul Master EV pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor şi în conformitate cu ambiţiile sale de electrificare.

De asemenea, Renault ocupă primul loc în segmentul furgonetelor mici şi locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.

În afara Europei, Renault a crescut pe pieţele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unităţi, fiind stabile faţă de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei a ajuns la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.

Turcia, cu un volum de 99.639 de vehicule vândute (un avans de 22,6% faţă de 2021), şi o cotă de piaţă în creştere cu 1,7 puncte, la 12,7%, a devenit a patra piaţă Renault.

În Maroc, volumele vânzărilor au crescut cu 11,4%, la 26.385 de vehicule, iar cota de piaţă a atins un record în ultimii 10 ani, fiind de 16,3%. În India, vânzările au scăzut cu 9%, iar cota de piaţă cu 0,7 puncte. Renault rămâne prima marcă europeană de pe piaţa indiană.

În America Latină, vânzările Renault au crescut cu 8% anul trecut, la 283.116 unităţi, faţă de 2021. Volumul vânzărilor a crescut cu 26% în Argentina şi cu 30% în Mexic datorită succesului Kwid, al patrulea cel mai bine vândut vehicul din America Latină.

Citeşte şi: În Belarus a început procesul în contumacie împotriva Svetlanei Tihanovskaia – Black News

În Columbia, Renault este lider de piaţă datorită lui Duster, cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă.

“Echipa a îndeplinit priorităţile noastre cheie: creşterea pe piaţa electrificată, pe segmentul C şi pe piaţa de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect aşteptărilor clienţilor şi ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piaţa electrificată. În 2023, creşterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piaţă, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric şi Noul Austral E-Tech precum şi 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, de care noi suntem mândri”, a declarat directorul de operaţiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Tags: Renault
Categorii: Știrile zilei