Vicepreşedinta Comisiei Europene, Vera Jourova, şi-a exprimat luni dorinţa de a acţiona împotriva reţelelor sociale care promovează discursuri ale urii, estimând că timpul acordurilor neconstrângătoare “a trecut”, într-un interviu pentru ziarul belgian Le Soir, relatează AFP, potrivit agerpres.
“Să spui că aceşti actori sunt canale care nu au nimic de a face cu conţinutul este depăşit. Şi mi-e teamă că de asemenea sunt depăşite şi acele aşa-numite ‘gentlemen’s agreements’ cu giganţii din domeniul tehnologiei”, a declarat Vera Jourova, însărcinată în cadrul executivului comunitar cu “valorile şi transparenţa”.
Citește și : Charles Michel: Uniunea Europeană şi Africa trebuie să intensifice relaţiile pentru a privi împreună spre viitor
“Cooperăm bine cu Facebook, Google, Twitter, Microsoft etc., dar există noi actori, precum Tik Tok (aplicaţie chinezească de partajare de video, foarte populară în rândul adolescenţilor – n.r.) şi cu ei nu văd să încheiem un acord. Deci avem nevoie de reguli stabile pentru a garanta că în mediul online nu va prolifera conţinutul ilegal”, a adăugat ea.
Facebook, Twitter, YouTube şi Microsoft au semnat în mai 2016 un “cod de conduită” în care se angajau în faţa Comisiei la “proceduri clare şi eficiente pentru a examina” în mai puţin de 24 de ore raportările de afirmaţii care instigă la ură în Europa şi la înlăturarea lor dacă este necesar. Google+, Instagram, Snapchat, Dailymotion şi Jeuxvideo.com s-au alăturat şi ele acestui cod de conduită.
Comisia Europeană, care până acum a optat pentru un demers voluntar din partea platformelor în lupta împotriva dezinformării, intenţionează să adopte acum o reglementare, potrivit Verei Jourova, “în special în cazurile în care dezinformarea coordonată pe platforme tehnologice poate pune probleme de securitate”.
Citește și : 135 de persoane, diagnosticate cu noul coronavirus pe vasul de croazieră Diamond Princess
Responsabila cehă a mai subliniat că executivul comunitar este “în curs de colectare a datelor” privind legătura între “modelul de business” al acestor reţele şi proliferarea “fake news”.
“Adevărul nu este sexi. Dezinformarea funcţionează cu emoţii, care o vând mai bine. Poate sunt naivă, dar nu cred că minciunile ar trebui să fie profitabile”, a spus ea.