Vera Jourova: Comisia Europeană vrea să înăsprească lupta împotriva instigării la ură în mediul online

Publicat:

Vicepreşedinta Comisiei Europene, Vera Jourova, şi-a exprimat luni dorinţa de a acţiona împotriva reţelelor sociale care promovează discursuri ale urii, estimând că timpul acordurilor neconstrângătoare “a trecut”, într-un interviu pentru ziarul belgian Le Soir, relatează AFP, potrivit agerpres.

“Să spui că aceşti actori sunt canale care nu au nimic de a face cu conţinutul este depăşit. Şi mi-e teamă că de asemenea sunt depăşite şi acele aşa-numite ‘gentlemen’s agreements’ cu giganţii din domeniul tehnologiei”, a declarat Vera Jourova, însărcinată în cadrul executivului comunitar cu “valorile şi transparenţa”.


Citește și : Charles Michel: Uniunea Europeană şi Africa trebuie să intensifice relaţiile pentru a privi împreună spre viitor

“Cooperăm bine cu Facebook, Google, Twitter, Microsoft etc., dar există noi actori, precum Tik Tok (aplicaţie chinezească de partajare de video, foarte populară în rândul adolescenţilor – n.r.) şi cu ei nu văd să încheiem un acord. Deci avem nevoie de reguli stabile pentru a garanta că în mediul online nu va prolifera conţinutul ilegal”, a adăugat ea.

Facebook, Twitter, YouTube şi Microsoft au semnat în mai 2016 un “cod de conduită” în care se angajau în faţa Comisiei la “proceduri clare şi eficiente pentru a examina” în mai puţin de 24 de ore raportările de afirmaţii care instigă la ură în Europa şi la înlăturarea lor dacă este necesar. Google+, Instagram, Snapchat, Dailymotion şi Jeuxvideo.com s-au alăturat şi ele acestui cod de conduită.

Comisia Europeană, care până acum a optat pentru un demers voluntar din partea platformelor în lupta împotriva dezinformării, intenţionează să adopte acum o reglementare, potrivit Verei Jourova, “în special în cazurile în care dezinformarea coordonată pe platforme tehnologice poate pune probleme de securitate”.

Citește și : 135 de persoane, diagnosticate cu noul coronavirus pe vasul de croazieră Diamond Princess

Responsabila cehă a mai subliniat că executivul comunitar este “în curs de colectare a datelor” privind legătura între “modelul de business” al acestor reţele şi proliferarea “fake news”.

“Adevărul nu este sexi. Dezinformarea funcţionează cu emoţii, care o vând mai bine. Poate sunt naivă, dar nu cred că minciunile ar trebui să fie profitabile”, a spus ea.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Mai mult de jumătate dintre statele UE cer un nou sistem care să faciliteze returnarea migranţilor

Mai mult de jumătate dintre statele UE cer un nou sistem care să faciliteze returnarea migranţilor Un număr de 17 state europene au cerut Comisiei...

O moldoveancă de 18 ani, ucisă cu bestialitate de un vecin, la Băcău: Crima a avut loc sub ochii fraților mai mici

O moldoveancă de 18 ani, ucisă cu bestialitate de un vecin, la Băcău: Crima a avut loc sub ochii fraților mai mici O moldoveancă de...

/FOTO/ Un nou record mondial! Cât cântărește cel mai mare pepene verde, cultivat vreodată de un bărbat din SUA

/FOTO/ Un nou record mondial! Cât cântărește cel mai mare pepene verde, cultivat vreodată de un bărbat din SUA A fost înregistrat un nou record...

Mai mulți fani ai lui Ajax, arestați în timpul meciului cu Slavia Praga; Motivul pentru care au fost reținuți

Mai mulți fani ai lui Ajax, arestați în timpul meciului cu Slavia Praga; Motivul pentru care au fost reținuți Ajax Amstedam a remizat în deplasare...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.