Zeci de camioane ucrainene, blocate la Giurgiuleşti

Publicat:

Șoferii ucraineni care aduc cereale din Ucraina sunt revoltați că trebuie să aștepte zile întregi pentru a traversa hotarele, dar și de condițiile din vamă. „Stau de trei zile, dar trebuie să traversez și granița cu România și să merg mai departe. Dacă ar fi să calculăm timpul din momentul trecerii graniței din Ucraina, sunt opt-nouă zile doar pentru traversarea hotarelor. Este vară, e arșiță.

Toți șoferii sunt epuizați, obosiți. Punctul de trecere nu este dotat, nu este veceu, nu există duș. Șoferii sunt nevoiți să gătească pe pirostrii, la foc deschis, sau să meargă la o cafenea de pe partea ucraineană, dar este foarte scump acolo”, a spus Europei Libere Alexandr Palamarciuk din Odesa, Ucraina, care aștepta la punctul Reni-Giurgiulești, transmite Știri.md cu referire la Europa Liberă.


Citește și : Zelenski: Războiul ‘ajunge pe teritoriul Rusiei’

La rândul lor, transportatorii din R. Moldova se plâng că trec greu hotarele din cauza că din Ucraina vin multe camioane încărcate cu mărfuri.

„Mie-mi pare că lucrează greu vama la români. Și din partea ceea vin foarte mulți ucraineni. Iată, uitați-vă, numai ucraineni de partea asta. Și din urmă, și din față – numai ucraineni. Prin vama aceasta, trec mai mult ucraineni decât pe la Albița”, a afirmat Nicolae, un camionagiu din R. Moldova.

Portul lucrează preponderent cu intermediarii

Directoarea adjunctă Danube Logistics SRL, operatorul portului, care aparține BERD, Ala Aydov, a explicat Europei Libere că, pentru a fluidiza traficul, ar trebui să fie încărcate cât mai multe nave, dar acest lucru este destul de complicat, deoarece exportatorii livrează cantități mai mici. De obicei, intermediarii sunt cei care adună în depozitele portului volumele necesare pentru a completa un lot naval.

„Politica noastră este de a lucra cu clienții care acumulează cantități în depozitele din port. De ce? Când vine o navă, trebuie să ne asigurăm că aceasta n-o să aștepte camioanele care vin în port. Plata pentru staționarea unei nave este enormă. O navă maritimă, o barjă, are o capacitate de 1.000 de tone. Dacă împărțim 1.000 de tone la 24 de tone, cât are un camion, atunci sunt 41 de camioane. Ca o barjă să se încarce din port, trebuie să fi sigur că vine o companie care are 41 de camioane cu mărfuri pe care să le livreze în port, unul după altul, pentru o livrare neîntreruptă, ceea ce este practic imposibil. Și nu este convenabil să duci pe remorcher doar o barjă. De regulă, ele se deplasează în convoi, câte două-trei”, a precizat Aydov.

Reprezentanta Danube Logistics a menționat că este necesar ca fermierii să producă volume mari de cereale și să construiască depozite în port, unde să le stocheze pentru a exporta eficient și rapid, însă mulți nu această posibilitate, pentru că este costisitor. Ea a mai spus că nici la nivel internațional nu se încarcă mărfurile în porturi direct din camion.

Atunci când am filmat în port, erau încărcate și așteptau să pornească trei nave încărcate cu cereale.

Sătenii sunt deranjați de traficul intens

Aglomerația de camioane de lângă Giurgiulești și trecerea acestora prin localitate îi deranjează pe săteni. „Chiar aici locuiesc, nu departe. În fiecare seară este și zgomot, și casele sunt crăpate. E dezastru, mare dezastru! Traficul se îngreunează pentru șoferi. E greu tare”, ne-a spus Nicolae, un locuitor al satului Giurgiulești, din raionul Cahul.

Un alt localnic, Gheorghe Darie, remarcă faptul că traficul s-a intensificat din cauza războiului. „Ne afectează, în primul rând, că e război între Rusia și Ucraina. Nu dormit prea bine, dar ce să-i facem?”, constată Gheorghe Darie.

Citește și : Un autocar plin cu pasageri s-a ciocnit cu două mașini la Leuşeni – VIDEO

Solicitat de Europa Liberă, Serviciul Vamal a comunicat că în această perioadă, a fost suplinit numărul funcționarilor vamali în R. Moldova și concomitent, se menține un dialog constant cu colegii din România în scopul sincronizării acțiunilor și minimizării timpilor de control.

„Serviciul Vamal întreprinde toate măsurile pentru fluidizarea traficului transfrontalier de mărfuri și face apel către transportatori să manifeste spirit de înțelegere”, mai spune autoritatea.

În perioada 1 iunie – 20 iulie, peste 43.000 de tone de cereale ucrainene au tranzitat teritoriul R. Moldova.

 

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Călătoriile cu avionul se scumpesc din nou în această vară, în România: Biletele vor costa chiar și cu 75 de euro mai mult

Călătoriile cu avionul se scumpesc din nou în această vară, în România: Biletele vor costa chiar și cu 75 de euro mai mult Călătoria cu...

Tragedie la scăldat. Un bărbat s-a înecat într-un lac din Mileștii Mici

Tragedie la scăldat. Un bărbat s-a înecat într-un lac din Mileștii Mici Un bărbat de 53 de ani și-a pierdut viața în timpul scăldatului într-un...

Cahul Football Fest: Meciurile EURO 2024 vor fi transmise live în Piața Independenței

Cahul Football Fest: Meciurile EURO 2024 vor fi transmise live în Piața Independenței Fani ai fotbalului, pregătiți-vă! În perioada 9-14 iulie, Piața Independenței din Cahul...

Messi a vrut să facă show, dar a fost aproape să-și ”îngroape” echipa! Emiliano Martinez, eroul Argentinei

Messi a vrut să facă show, dar a fost aproape să-și ”îngroape” echipa! Emiliano Martinez, eroul Argentinei Argentina a reușit să se califice în semifinale...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.