X

BERD va aloca a treia tranșă de 18,2 milioane de euro pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare din Moldova.

BERD va aloca a treia tranșă de 18,2 milioane de euro pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare din Moldova.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare va aloca a treia tranșă de 18,2 milioane de euro pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare din Moldova.

În cadrul ședinței de miercuri, Guvernul a aprobat semnarea acordului privind amendamentul nr. 1 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare „RLF – Răspuns rapid – Căile Ferate din Moldova”, semnat la Chișinău la 27 iunie 2023, care prevede alocarea a 18,2 milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Centru, în cadrul inițiativei „Coridoarele Solidarității”, potrivit infomarket.md.

Citește și : CA obține câștig de cauză față de Cinema 1 privind insuficiența de programe locale

Aceasta este cea de-a treia tranșă pe care BERD o acordă pentru implementarea acestui proiect (prima tranșă a fost de 12 milioane de euro, iar a doua de 11 milioane de euro). Beneficiarul este întreprinderea de stat Căile Ferate din Moldova, care va rambursa împrumutul, cu posibilitatea ca Ministerul Finanțelor să acopere obligațiile financiare ale împrumuturilor pentru infrastructura feroviară de stat.

Acordul va fi semnat pe un termen de 15 ani, iar dobânda la împrumut este variabilă, în prezent de 3,65% pe an. Prima rambursare a împrumutului este programată la 3 ani de la intrarea în vigoare a acordului. Reamintim că proiectul prevede reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Chișinău – Căinari, în lungime de 446 km, din care 128 km se află în stare nesatisfăcătoare.

Proiectul va fi implementat cu sprijinul financiar al partenerilor, în special, BERD a oferit un împrumut de 23 de milioane de euro, BEI – 41,2 milioane de euro, alte 19,56 milioane de euro vor fi un grant prin intermediul Instrumentului European de Vecinătate. Acest tronson de cale ferată asigură legături cu zonele industriale din nordul și centrul Republicii Moldova, inclusiv cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău.

Coridorul feroviar este important pentru exporturile, importurile și tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. În plus, acest tronson conectează coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca – Giurgilești, utilizat pentru logistica de transbordare în porturile de la Dunăre și Marea Neagră. Lucrările de reparații pe acest tronson sunt planificate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2025.

Citește și : Reţeaua de socializare X autorizează de acum în mod oficial conţinuturile pornografice

 

Tags: BERDchisinauferoviarMoldova
Economie