Cât de sigure sunt zborurile cu avioanele Boeing. Cum pot fi corectate problemele

Publicat:

Cât de sigure sunt zborurile cu avioanele Boeing. Cum pot fi corectate problemele

Evenimentele de la începutul anului în care au fost implicate avioanele Boeing pun o serie de întrebări legate de siguranța zborurilor.

Gigantul aerospațial american Boeing a fost sinonim cu călătoriile aeriene sigure timp de decenii. Începând cu anii 1990, Boeing și concurentul său european Airbus au dominat piața avioanelor de pasageri de mari dimensiuni, potrivit stiripesurse.ro.


Citește și: Galbur: „Reunificarea cu România – unica soluție”

Dar anul acesta, Boeing a fost în atenția presei din motive nepotrivite. În ianuarie, un dop al ușii de urgență a explodat de la un Boeing 737 MAX în plin zbor, declanșând o investigație din partea autorităților federale de reglementare din Statele Unite, potrivit theconversation.com.

Mai recent, un avion Boeing a pierdut o anvelopă în timp ce decola, un alt zbor a fost întors din drum deoarece avionul avea scurgeri de lichid, un aparent incendiu de motor, o prăbușire a trenului de aterizare, o pedală de cârmă blocată și un avion care a “căzut” în zbor și a rănit zeci de pasageri. Un inginer de la Boeing care a exprimat îngrijorări cu privire la controlul calității în timpul procesului de fabricație a avioanelor 787 și 737 MAX ale companiei a murit, de asemenea, la începutul acestei săptămâni, aparent din cauza unei răni prin împușcare autoprovocate.

În calitate de membri ai publicului călător, ar trebui să fim îngrijorați? Ei bine, da și nu.

Multe probleme, dar nu toate pot fi puse pe seama Boeing-ului

Recenta paradă de evenimente a fost cu siguranță dramatică – dar nu toate pot fi puse pe seama Boeing. Cinci incidente au avut loc pe aeronave deținute și operate de United Airlines și au fost legate de factori care nu au fost controlați de producător, cum ar fi probleme de întreținere, posibile resturi de obiecte străine și posibile erori umane.

Un avion 777 al United Airlines care zbura din San Francisco spre Japonia a pierdut o anvelopă la decolare, o problemă de întreținere care nu are legătură cu Boeing. Aeronava a aterizat în siguranță în Los Angeles.

Un zbor al companiei United Airlines de la Sydney la Los Angeles a trebuit să se întoarcă la Sydney din cauza unei “probleme de întreținere”, după ce un lichid a fost văzut scurgându-se din aeronavă la plecare.

Un avion 737-900 al United Airlines care zbura din Texas spre Florida a ajuns să aibă niște folie de plastic cu bule în motor, provocând un presupus blocaj al compresorului. Aceasta este o întrerupere a fluxului de aer la un motor în funcțiune, ceea ce face ca acesta să “dea foc înapoi” și să emită flăcări.

Un 737 Max al United Airlines care zbura din Tennessee spre Texas a suferit o prăbușire a trenului de aterizare după o aterizare normală. Pilotul a continuat până la capătul pistei înainte de a ieși pe o cale de rulare – probabil cu o viteză prea mare – iar aeronava a ajuns în iarbă și trenul principal de aterizare din stânga s-a prăbușit.

Cel de-al cincilea eveniment a avut loc la un zbor 737-8 al United Airlines din Bahamas spre New Jersey. Piloții au raportat că pedalele de cârmă, care controlează mișcarea spre stânga și spre dreapta a aeronavei în zbor, s-au blocat în poziția neutră în timpul aterizării.

Preocupări legate de calitatea producției

Defecțiunea de la fișa ușii de ieșire din ianuarie a avut loc la un zbor Alaska Airlines. Autoritățile de reglementare din SUA investighează în prezent asigurarea calității fabricației Boeing ca urmare a acestui incident.

Ștecherul ușii a fost instalat de un subcontractant al Boeing numit Spirit AeroSystem. Șuruburile fișei ușii nu au fost fixate corespunzător, iar fișa ușii a căzut în timpul zborului. Aceeași aeronavă a avut o serie de alarme de presurizare la două zboruri anterioare și a fost programată pentru o inspecție de întreținere la încheierea zborului.

Spirit și-a început activitatea după ce Boeing și-a închis propriile operațiuni de producție din Kansas și Oklahoma, iar Boeing este acum în curs de a cumpăra compania pentru a îmbunătăți supravegherea calității. Spirit lucrează în prezent și cu Airbus, deși acest lucru s-ar putea schimba.

Citește și: Condițiile moderne de trai au ajuns la Cociulia

Ce s-a schimbat la Boeing

Criticii spun că cultura de la Boeing s-a schimbat de când Airbus a devenit un concurent major la începutul anilor 2000. Compania a fost acuzată că și-a mutat accentul pe profit în detrimentul ingineriei de calitate.

Foști angajați au exprimat îngrijorări cu privire la programele de producție strânse, care au crescut presiunea asupra angajaților pentru a termina aeronavele. Acest lucru i-a determinat pe mulți ingineri să pună la îndoială procesul, iar Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a amendat Boeing pentru deficiențe în supravegherea calității, după ce au fost găsite scule și resturi pe aeronavele inspectate.

Mai mulți angajați au depus mărturie în fața Congresului SUA cu privire la problemele de producție legate de controlul calității. Pe baza constatărilor Congresului, FAA a început să inspecteze mai atent procesele Boeing.

Mai mulți angajați ai Boeing au remarcat că a existat o rată ridicată de rotație a personalului în timpul pandemiei COVID. Acest lucru nu este unic la Boeing, deoarece toate procesele de producție și facilitățile de întreținere ale companiilor aeriene din întreaga lume au fost, de asemenea, afectate de o fluctuație ridicată a personalului.

Ca urmare, există o lipsă acută de ingineri de întreținere calificați, precum și de piloți. Aceste lipsuri au creat mai multe probleme în ceea ce privește revenirea cu succes a industriei aeriene la nivelurile anterioare pandemiei din 2019. Companiile aeriene și centrele de formare în domeniul mentenanței din întreaga lume depun eforturi susținute pentru a pregăti înlocuitori, dar acest lucru necesită timp, deoarece nu se poate deveni inginer calificat sau pilot de linie peste noapte.

Așadar, este încă sigur să zbori cu avioane Boeing? Da, este. În ciuda incidentelor dramatice din știri și a postărilor pe rețelele de socializare care ironizează compania, călătoriile cu avionul sunt în continuare extrem de sigure, iar acest lucru include Boeing.

Ne putem aștepta ca aceste probleme cu avioanele Boeing acum să fie corectate. Impactul financiar a fost semnificativ – deci chiar și o companie axată pe profit va cere schimbări.

 

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Igor Grosu, la întâlnirea cu vicepreședintele Radei de la Kiev: Vom continua să acționăm uniți

Igor Grosu, la întâlnirea cu vicepreședintele Radei de la Kiev: Vom continua să acționăm uniți Autoritățile legislativelor din Chișinău și Kiev vor continua consolidarea relațiilor,...

Rușii au lovit Odesa cu rachete balistice, opt persoane au fost rănite, Academia Kivalov este în flăcări – OVA

Rușii au lovit Odesa cu rachete balistice, opt persoane au fost rănite, Academia Kivalov este în flăcări – OVA Pe 29 aprilie, ocupanții ruși au...

Un bărbat în vârstă de 57 de ani a decedat subit pe o stradă din centrul capitalei

Un bărbat în vârstă de 57 de ani a decedat subit pe o stradă din centrul capitalei Un bărbat în vârstă de 57 de ani...

SUA, cel mai mare donator al R.Moldova: De la invazia Rusiei în Ucraina, țara noastră a primit un nou ajutor de peste 774 de...

SUA, cel mai mare donator al Republicii Moldova Statele Unite ale Americii continuă să se califice ca cel mai mare donator al Republicii Moldova, oferind...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.