Cehia a destructurat portavocea propagandei ruse. Reţeaua avea ramificaţii în Parlamentul European

Publicat:

Cehia ‘a spart’ portavocea propagandei ruse. Reţeaua avea ramificaţii în Parlamentul European

Serviciile de informaţii cehe au demascat o reţea finanţată de Moscova care răspândea propaganda rusă despre Ucraina şi îşi extindea influenţa până în Parlamentul European, a anunţat miercuri prim-ministrul ceh Petr Fiala, informează AFP, potrivit stiripesurse.ro.

Site-ul de informaţii Voice of Europe, cu sediul la Praga, era folosit pentru a răspândi informaţii menite să descurajeze UE să ajute Ucraina în lupta sa împotriva invaziei ruse lansate în februarie 2022.


Citeşte şi: BNM ar putea plăti pentru furtul miliardului – Stiripesurse.md

Potrivit lui Fiala, reţeaua prorusă demascată de Serviciul de Informaţii Ceh (BIS) desfăşura activităţi care “puteau avea un efect important asupra securităţii Republicii Cehe şi a UE”.

Cehia ‘a spart’ portavocea propagandei ruse. Reţeaua avea ramificaţii în Parlamentul European

“Acest grup desfăşura pe teritoriul UE operaţiuni şi activităţi menite să submineze integritatea teritorială, suveranitatea şi independenţa Ucrainei”, a adăugat prim-ministrul Cehiei în faţa jurnaliştilor.

“Activitatea grupului (…) merge de asemenea până în Parlamentul European”, a mai spus el, fără a dezvălui detalii.

Potrivit BIS, reţeaua era finanţată din Rusia.

“Operaţiunea BIS a dezvăluit în ce măsură Rusia îşi extinde influenţa pe teritoriul ţărilor membre ale UE şi cum încearcă ea să influenţeze procesele politice din ţara noastră”, a subliniat BIS pe reţeaua socială X.

Guvernul ceh a plasat Voice of Europe, pe Viktor Medvedciuk, fost deputat ucrainean şi om de afaceri apropiat Kremlinului, precum şi pe omul de media Artiom Marşevski pe lista persoanelor sancţionate în legătură cu activităţile reţelei.

Cehia ‘a spart’ portavocea propagandei ruse. Reţeaua avea ramificaţii în Parlamentul European

Potrivit publicaţiei Denik N, responsabili politici europeni ce cooperează cu site-ul Voice of Europe, care a publicat apeluri ale unora dintre ei pentru încetarea ajutorării Ucrainei, au fost plătiţi din fonduri ruse, care au finanţat de asemenea campanii pentru viitoarele alegeri europene.

Plăţi ar fi ajuns la responsabili politici din Belgia, Franţa, Germania, Ungaria, Olanda şi Polonia, potrivit publicaţiei, care citează o sursă diplomatică cehă. Aceasta a subliniat implicarea formaţiunii germane de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD).

Artiom Marşevski era responsabili de conţinutul Voice of Europe, precum şi de relaţiile cu responsabilii politici europeni, potrivit aceleiaşi surse.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Grecia și Spania sunt presate să-i trimită Ucrainei arme antiaeriene

Grecia și Spania sunt presate să-i trimită Ucrainei arme antiaeriene Kievul a solicitat iar sisteme Patriot și S-300 la o reuniune a miniștrilor apărării și...

Curtea Constituțională validează mandatul de deputat al lui Grigore Grădinaru

Curtea Constituțională validează mandatul de deputat al lui Grigore Grădinaru Curtea Constituțională a validat marți, 23 aprilie, mandatul de deputat al candidatului supleant al Partidului Acțiune și...

„Pobeda” lui Șor ar fi adus în ţară peste 20 de milioane de lei. Toţi banii au fost confiscaţi – VIDEO

„Pobeda” lui Șor ar fi adus în ţară peste 20 de milioane de lei. Toţi banii au fost confiscaţi Mai mulți cetățeni care au revenit...

Mai mulți membri ai trupei Bi-2 și familiile lor vor cetățenia Moldovei

Mai mulți membri ai trupei Bi-2 și familiile lor vor cetățenia Moldovei Mai mulți membri ai trupei Bi-2 și familiile lor au depus actele pentru...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.