Consiliul European a adoptat o decizie privind cerinţele de compensare a emisiilor generate de transportul aerian

Publicat:

Consiliul European a adoptat, luni, o decizie privind notificarea cerinţelor de compensare aferente CORSIA (Schema de compensare şi de reducere a emisiilor de carbon pentru aviaţia internaţională), care urmăreşte să contribuie la obiectivele ambiţioase la nivel mondial în direcţia neutralităţii climatice, informează un comunicat de presă, potrivit agerpres

CORSIA este un mecanism mondial de reducere a emisiilor de CO2 generate de aviaţia internaţională adoptat de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) în 2018, la care statele membre ale Uniunii s-au angajat să participe încă din etapa-pilot, care a început în ianuarie 2021.


Citește și : Iranul NU are nevoie de nicio ‘permisiune’ pentru dezvoltarea relaţiilor sale cu Rusia

Decizia adoptată luni permite statelor membre să îşi îndeplinească prima obligaţie anuală de a notifica operatorilor cu sediul în Uniune cerinţele lor de compensare aferente CORSIA, în conformitate cu angajamentele lor internaţionale în cadrul OACI.

“UE va pune acum în aplicare cerinţele aferente schemei de compensare a emisiilor de dioxid de carbon, ceea ce va constitui un pas înainte către atingerea neutralităţii climatice până în 2050. Combaterea schimbărilor climatice este o responsabilitate colectivă mondială, iar UE sprijină pe deplin eforturile multilaterale din cadrul OACI de reducere a impactului transportului aerian internaţional asupra climei”, a declarat ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka.

Alte obligaţii aferente CORSIA sunt puse în aplicare în legislaţia UE prin revizuirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) pentru aviaţie, care face obiectul unei alte propuneri a Comisiei. Consiliul şi Parlamentul au ajuns recent la un acord politic provizoriu cu privire la acest dosar. Aceste iniţiative se înscriu în contextul tranziţiei verzi şi urmăresc să limiteze impactul asupra climei al transportului aerian internaţional.

Decizia CORSIA va permite statelor membre să îşi onoreze angajamentele internaţionale şi să îşi îndeplinească obligaţiile de notificare în conformitate cu normele stabilite de OACI până când colegiuitorii vor adopta noi norme în cadrul revizuirii ETS pentru aviaţie şi până la transpunerea acestora în legislaţia statelor membre.

OACI a convenit în 2018 asupra CORSIA, cu scopul de a limita emisiile de gaze cu efect de seră provenite din aviaţia internaţională la nivelurile înregistrate de acestea în 2019-2020, anterior perioadei COVID. Această schemă vine în completarea unui pachet mai amplu de măsuri, printre care se numără îmbunătăţiri ale tehnologiei utilizate în domeniul aeronautic, îmbunătăţiri de natură operaţională şi utilizarea combustibililor de aviaţie durabili.

Citește și : The Guardian: În Ucraina am constatat că amenințarea cea mai mare la adresa lumii ruse nu e Vestul – e Putin

Obligaţiile aferente CORSIA au devenit deja aplicabile. Cerinţele de monitorizare, raportare şi verificare referitoare la emisiile de dioxid de carbon generate de zborurile internaţionale se aplică de la 1 ianuarie 2019. Aceste obligaţii au fost puse în aplicare în dreptul UE prin intermediul legislaţiei secundare. Cerinţele de compensare aferente CORSIA se aplică de la 1 ianuarie 2021. Participarea statelor la etapa-pilot (2021-2023) şi la prima etapă (2024-2026) ale CORSIA este voluntară. În iunie 2020, Consiliul a adoptat o decizie care stabileşte participarea statelor membre ale UE la CORSIA de la începutul fazei sale voluntare, la 1 ianuarie 2021.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Explozie puternică într-un club din Paris, provocată de o trotinetă electrică; Trei persoane au fost rănite

Explozie puternică într-un club din Paris, provocată de o trotinetă electrică; Trei persoane au fost rănite Trei persoane au fost rănite la Paris după ce...

O faimoasă stațiune din Italia este nevoită să refuze turiști din cauză că nu mai are suficientă apă

O faimoasă stațiune din Italia este nevoită să refuze turiști din cauză că nu mai are suficientă apă Așezat în vârful unui deal de pe...

Care sunt țările din Europa unde poți fi plătit pentru a fi bunic

Care sunt țările din Europa unde poți fi plătit pentru a fi bunic În unele țări europene, a fi bunic a devenit o ocupație plătită....

Tot mai multe sate din Republica Moldova aleg să se înfrățească cu localități din România. Care ar fi scopul

Tot mai multe sate din Republica Moldova aleg să se înfrățească cu localități din România. Care ar fi scopul Tot mai multe sate din Republica...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.