Doi comandanţi US Navy vor fi judecaţi după ce vasele lor au fost implicate în accidente maritime grave

Publicat:

O procedură a fost deschisă, în special pentru “omor prin neglijenţă”, împotriva comandanţilor a două nave ale marinei americane implicate în două coliziuni soldate cu 17 morţi în 2017, a anunţat US Navy, informează miercuri AFP, potrivit agerpres.


Pe 17 iunie 2017, distrugătorul USS Fitzgerald a lovit o navă container navigând sub pavilion filipinez, Crystal, în largul oraşului japonez Yokosuka, făcând şapte morţi.

Citeşte şi: Un meteorit a căzut lângă Detroit şi a provocat un cutremur – VIDEO

Pe 21 august 2017, 10 marinari au fost ucişi când distrugătorul lansator de rachete USS John McCain a lovit Alnic, un petrolier navigând sub pavilionul Liberiei, în Strâmtoarea Singapore.

“Audieri sunt convocate pentru a evalua elementele ce susţin posibile acuzaţii penale împotriva unor membri de pe Fitzgerald”, precum şi comandantului USS John S. McCain, explică US Navy într-un comunicat.

Comandantul, doi locotenenţi şi un sublocotenent de pe Fitzgerald, precum comandantul navei John S. McCain riscă inculparea pentru că “au lipsit de la datorie, au pus în pericol o navă şi pentru omor prin neglijenţă”, adaugă US Navy.

Raportul oficial al Marinei americane a conchis în noiembrie că accidentele s-au produs din cauza “mai multor greşeli ale marinarilor (serviciului) de cart”.

“Ambele accidente puteau fi evitate şi anchetatorii au descoperit erori multiple (ale serviciului) de cart ce au contribuit la incidente”, a estimat şeful operaţiunilor navale ale Marinei, amiralul John Richardson, în raportul său.

După aceste două accidente, viceamiralul Joseph Aucoin, comandantul Flotei a 7-a a US Navy cu baza în Japonia, a fost demis. Comandanţii celor două nave încriminate au fost de asemenea eliberaţi din funcţie.

Citeşte şi: Un fost agent CIA a fost arestat pentru păstrarea de documente ULTRAsecrete

Pentru Fitzgerald, cei trei principali ofiţeri de bord au fost absenţi în momentul incidentului, în orei 01:30, iar ofiţerii de cart nu au putut beneficia de experienţa lor, potrivit raportului US Navy. Ei nu şi-au dat seama de pericolul de coliziune la timp pentru a reacţiona în mod corespunzător şi nu l-au alertat pe comandant când au înţeles pericolul.

Pentru John McCain, ancheta a stabilit că mai mulţi marinari de cart în acea noapte fuseseră temporar repartizaţi pe această navă şi nu cunoşteau bine funcţionarea manetelor de pilotaj.

Un raport anterior al GAO, echivalentul american al Curţii de Conturi, a concluzionat că US Navy, suprasolicitată pe teatre de operaţiuni străine, nu şi-a întreţinut corespunzător navele şi nu îşi antrena suficient marinarii surmenaţi. 

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Secetă severă în Amazon: Cel mai scăzut nivel al apelor Rio Negro din anul 1902

Secetă severă în Amazon: Cel mai scăzut nivel al apelor Rio Negro din anul 1902 Portul fluvial al celui mai mare oraş brazilian din pădurea...

Evenimentele Zilei de 6 octombrie în Istorie

Evenimentele Zilei de 6 octombrie în Istorie 6 octombrie este a 279-a zi a calendarului gregorian și a 280-a zi în anii bisecți.   Sărbatorile Zilei de...

Horoscop 6 octombrie 2024 

Horoscop 6 octombrie 2024  Astrologii au veşti bune şi întrevăd surprize frumoase pentru unii nativi ai zodiacului, mai ales din punct de vedere sentimental,...

Filmările violurilor lui Gisèle Pelicot, prezentate pentru prima dată în public ca probe

Filmările violurilor lui Gisèle Pelicot, prezentate pentru prima dată în public ca probe Imaginile și clipurile video din timpul abuzurilor lui Gisèle Pelicot au fost...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.